Inlägg #1: Postat: 2004-12-28 18:36:00
|
rapvatten |
Skriver kungen här? Det är kanske att sluta med att bara _känna_ sympati och gå till handling. Abdikera och skänk bort dina pengar till de drabbade.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-28 23:04:00
|
Friskytten |
Bra yttrande av statschefen. I rätt ton och lagom långt. Känns professionellt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-28 23:10:00
|
Fredrik Vargas F |
Heder till Kung Carl-Gustaf! Som gör ett bättre jobb än vad regeringsmakten någonsin kommer att hinna att göra till valet år 2006.mvh Fredrik Vargas Friberg
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-29 00:47:00
|
Mysan |
Nu kanske äntligen all saexturismen avstannar.Annars så ser jag hela tiden på nyhetssändnigarna.Har en kompis x som är där nere.Ingen vet om han lever.Folk som kommer hem i bara bikini.Hemskt tänker på alla som drabbats.Själv hade jag nog aldrig orkat simma emot flodvågen.Vad hände med alla fartyg och sjöpersonal om dom har man inte hört ett ljud.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-29 03:52:00
|
David_Romell |
Bra ton och ett lugnande meddelande. Att vissa motsatter sig att kungen uttalar sig overhuvudtaget ar nagot jag inte ar forvanad over, och absolut inget jag stodjer. Vissa verkar anvanda denna katastrofen som en ursakt att diskutera monarkins vara eller icke vara. Det kommer inte jag gora. Vill bara skicka alla mina tankar till er dar nere! Skot om er!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-29 16:16:00
|
Linda |
Kungen skrev: "jag framfört mitt och svenska folkets varma deltagande och stora engagemang i det som har inträffat". Ska vi inte exkludera Göran Persson och Laila Freivalds?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-29 19:44:00
|
Jon Hallqvist |
Och precis varför skriver du det till oss?
Är du rädd att bli misstänkt?
Din yre djävel, ödla!!!
Fast räv kanske passar sig bättre, eller hur jägarn!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-30 20:07:00
|
Beckisbarnet |
Jättebra Carl Gustaf!! Jag tycker det är bra att knugen visar sitt medlidande med alla miljoner offer. Det visar att han är är en god människa som oss alla andra! Fattas bara att Kungen skulle tycka det var bra med flodvågen. men sådana människor finns nog också
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-01-10 17:57:00
|
Anders Klasson |
Ers majestät,jag gläds åt er empati
över vårt Svenska Folk.Jag gläds också åt den offervilja många visat vid insamlandet av pengar till katastrofen i Sydostasien.Smolket
i den glädjebägaren är dock att många trott att hjälpen skulle gå
direkt till drabbade Svenskar.Jovisst,
det är viktigt att hjälpa till att åter
bygga upp Sydostasiens infrastruktur,men jag har en känsla
av att avsikten med hjälpen i första
hand var avsedd till drabbade
Svenskar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-04-18 11:04:00
|
Banestyrelsen |
Länge leve HM Carl Gustaf XVI!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-03-15 06:10:00
|
Bizon |
Råkade läsa dehär inlägget av landet sveriges överhuvud och konstaterade att dev var varken mer eller mindre än vad man skulle kunnat förväntat sej - inget orginelt, bara enligt etiketten - inga utfästelser om ekonomiskt stöd för de drabbade, inga löften om att sälja någon av alla dyra bilar och att skängka pengarna till offer och anhöriga osv. Nej,,, ett ämbete utan verklig handling,,, är det nått att stå efter egentligen? Och mycket mindre då att hylla - nu vill detta familjära följe ha mer pengar till diverse brölopp också - gippon som ska ge så mycket PR för landet,,, men hallå vadå PR? Högaktning skulle ett kungahus få i hela världen och hur mycket PR som helst om dom verkligen avstod sin lyx och satsade på verklig hjälp där det behövs i stället för att bränna pengar på familjära egotripper...
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-06-10 01:34:00
|
Bizon |
Som ett resultat av pr-gippot med bröllop och alla oegentligheter kring detta och iden från rikets högsta höns att införa amerikanska idéer om brudavlämning m.m. så borde kungahuset överväga sin legitimitet - inte konstitutionellt för med konstitutionen har dom inget att skaffa, men moraliskt - det kostar ju trots allt en slant att ha dessa mer eller mindre olyckliga människors livegenskap i anslagslängderna - en nätt summa som skulle kunna gå till en hel dröse kvalificerade reklammakare för svensk industri om det är det det gäller - som förebilder i övrigt och sveriges i särklass största socialbidragstagare är dom ju i princip värdelösa...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-11-27 14:38:00
|
Andreas Persson |
kommer sourye.se att bli ett tillhall för royalister nu? läs min: "en kunglig skandal" Länk: larouche.se Den visar den villiga monarkens riktiga natur...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-11-27 21:14:00
|
open minded |
Det är ett levande bevis på att kungen mottager sin information genom dagspressen...
|
|