Återigen har fru justitia fångats med byxorna nere

Den här tråden diskuterar artikeln Återigen har fru justitia fångats med byxorna nere.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-26 20:49:00
Lars
Billy, är det verkligen bevisat att Joy Rahman var oskyldig? Nej, och det vet du mycket väl. Med den vetskapen, blir det inte lite konstigt att hela tiden dra upp hans fall i åtminstone varannan artikel du skriver? Han kan ju vara skyldig.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-26 22:00:00
"Den galne rättshaveristen"
Min kommentar begränsar sig till en enkel men i sammanhanget högst väsentlig upplysning, nämligen att det alltifrån tiden för den romerska rätten aldrig varit någons skyldighet att bevisa sin oskuld, men väl åklagarens åliggande att för en fällande dom kunna bevisa den åtalades skuld. Denna rättsprincip har i vart fall hittills gällt jämväl uti Konungariket Sverige och kommer förhoppningsvis att så göra allt framgent. Punctum finisque
Inlägg #3: Postat: 2004-12-26 22:29:00
Sunny
Ja Billy: Du har skrivit en artikel som stämmer ganska bra med vad jag anser.
Vi behöver kunnigare poliser som gör ordentliga förundersökningar till att börja med.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-27 05:46:00
soilander
Nu tror jag att du gör mer nytta som kritisk röst än en tillsatt kommission hos Bodström. Deras produkter brukar hamna i den byråkratiska skrivlådan.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-27 09:16:00
steno
Den största tragiken i det senaste fallet är flickan som haft oyurten att få fel föräldrar
Inlägg #6: Postat: 2004-12-27 18:22:00
Erik
Inte förvånad! Men våga inte kritisera inför systemets inhyrda psykologer, då stämplas du med diverse störningar. Nyss rensat journaler med hjälp av socialstyrelsen. Det finns en journallag, även om tv-doktorn ljugit bort den. Granska gärna försäkringskassans rehab-utredningar, och hur många som kränkts genom dem... Äckligt! Var är den egentliga vården för tex nackskadade?
Inlägg #7: Postat: 2004-12-27 19:23:00
Sunny
Har läst dommen nu: jag inser att det var värre än jag mindes!
Inlägg #8: Postat: 2004-12-28 02:07:00
Snoken
Damens nära släkting är mördaren, inte Joy Rahman, detta vet polis och åklagaren. RÅ, JK, JO, HD samt alla domstolar är INTE att lita på...Regeringen korrumperar dom, Sverige skall till varje pris vara ofelbart och DEMOKRATISKT.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-28 08:49:00
Kari Jokinen
Jag undrar bara vart det så kallade rättsamhället har tagit vägen ?
Inlägg #10: Postat: 2004-12-29 23:38:00
Diplomaten
byxorna har varit nere på dig också, när dom borde varit uppe ;-
Laddar...