|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-23 16:13:00
|
|
Friskytten |
Brottsförebyggande menar jag förstås. Inte Borttsförebyggande! Känner ni till ROKS? Riksförbundet för kvinnojourer? De har sedan många år använt exakt samma sorts statistikfusk som Shima för att "bevisa" sexbrottsnivån i Sverige. De har också, likt Shima, kört hårt med att påstå att antalet anmälda brott antalet begågna brott.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-23 16:15:00
|
|
Friskytten |
Det tråkiga är ju att kvinnojourer onekligen behövs. Det är bara det att det också behövs mansjourer för män som blivit utsatta för sexbrott eller blivit misshandlade av en partner. Dessutom ska dessa jourer förstås inte drivas av statistikfuskande feministfanatiker. Men det begriper väl alla utom Shima och hennes vänner?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-23 16:17:00
|
|
Friskytten |
Jag tog upp denna enda punkt i artikeln bara för att göra klart för läsaren att artikeln inleds med grovt statistikfusk. Av den anledningen kan man lugnt förutsätta att resten av texten och siffrorna är på samma nivå. Det brukar vara så med skribenter av den typ som låtsas syssla med att värna om människor som har det svårt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-24 00:00:00
|
|
Friskytten |
"Och jag utgår från att de anmälda brotten har begåtts." "jag tror inte att ROKS sysslar med statistikfusk även om jag inte nånsin har tagit del av deras statistik." God jul till er alla, och låt oss hoppas på ett feministfritt 2005!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-24 03:34:00
|
|
Arash B |
"Friskytten": Du har fortfarande inte förklarat vart du vill komma med din citering. Låt mig spekulera. Du kanske vill säga "Hur kan man veta om en organisation/verksamhet" har begått statistikfusk om man inte tagit del av deras statistik?". Ett eventuellt svar på detta skulle bli att media skulle hoppa över det som gamar över kadaver om någon organsiation eller liknande hade gjort sådan fusk.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-24 03:36:00
|
|
Arash B |
Jag har inte hört något om att ROKS ska hålla på med statistikfusk, men jag kanske har missat. Skicka gärna länk. Nej, jag är inte ironisk, jag är allvarlig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-24 03:38:00
|
|
Arash B |
Du har inte heller bemött hennes kritik angående mörkertalen. Verkar som om du bara har valt ett så skottsäkert sikte som du kunde hitta. Jag gillar personligen inte mystiken runt "mörkertalen". Detta uttryck används av många i många diskussioner för att "komma undan". De liksom finns där till allas hjälp. Trots allt, det är något som vi alla vet finns i kanske all brottsstatistik, men ingen kan egentligen säga hur stor det är
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-24 03:39:00
|
|
Arash B |
Men i det här fallet är det sant! Det finns många kvinnor som inte orkar fortsätta med polisanmälan, rättegång, riskera att se våldtäktsmannen i ögonen, och allt som följer därefter. De vill helt enkelt låta bli allt detta och hoppas tyvärr på att de kanske nån gång glömmer det och kommer över det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-24 03:41:00
|
|
Arash B |
Inte heller vill de stå ut med en rättegång, där advokaten ska spekulera i om hon var villig till sex eller inte, attraherade honom, beröra punkter som hon inte kommer ihåg ordentligt, etc, etc, etc. Förståeligt, men enligt mig inte korrekt gjort, att en del av dessa vill skippa hela processen och hoppas på det bästa - att de glömmer.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-24 10:17:00
|
|
bubblan |
Friskytten gjorde det ödesdigra misstaget att nämna något - *något* - utöver det han ville få fram: Att Shima L J U G E R om fakta. Att sedan fortsätta med andra mer lättdribblade punkter är som gjort att spela henne i handen. Svarade Shima med ett inlägg för att rädda ansiktet? Ja. Nämner hon NÅGONSTANS sitt statistikfusk? Nej. Friskt menat friskytten, men...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-24 10:25:00
|
|
bubblan |
...de kan alltid hasa sig av pottkanten om du ger dem något som helst annat att kommentera utöver det solklara och uppenbara du verkligen ville påskina. Jaja, du lär dig kanske till nästa gång. För tro mig. Det blir fler gånger feminister skriver artiklar med siffror som de tolkat själv. Synd att de inte förstår att det är deras budskap och förslag man lyssnar på för oss som väljar att förbarma oss och inte om det är 1000 eller 2000 våldtäkter i sekunden.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-25 17:47:00
|
|
ts |
Arash B: Alla anmälningar är inte av kvinnor, samma man kan vara anmäld 50 ggr, och en del anmälningar är bevisligen falska. Så det kan vara fler eller färre faktiska våldtäktsmän.
|
| |