Årets julklapp: en hora?

Inlägg #1: Postat: 2004-12-23 10:48:00
bubblan
För övrigt är jag riktigt trött om jag nu kan försöka ha lite medlidande runt det mesta ändå på våldtäktskonceptet som tas upp igen och igen av sk feminister. FATTA EN GÅNG FÖR ALLA att de som våldtar är SJUKA människor. Det de gör är så över gränsen att det inte går med "information om kvinnans rätt" att lära dem att inte våldta. Så ryt gärna på. Men försök hålla isär en del grejer - annars framstår du bara som lite mindre vetande.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-23 10:53:00
bubblan
Våltäkt är bland det vidrigaste jag kan tänka mig. Och det är nästan uteslutande män som gör det. Detta pga de "kan". Men att skyffla in det om och om igen i statistiken... Den som våldtar saknar en viss gräns och inget feministsnack kan få tillbaka gränsen. Vård alt kastrering hjälper. Att lägga på den där "inte bara har ni bättre lön - ni VÅLDTAR också!"-stenen på lasset som kastas mot godtycklig man av sådana som du är... Destruktivt för din sak.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-23 11:16:00
Chris.X
Bra skrivet bubblan! Attityden att det är "vanliga män" som våldtar är otroligt farlig och kränkande. Dessa män som våldtar SER ut som vanliga män, men är allt annat än vanliga. Precis som du säger är dessa sjuka människor som behöve vård och hjälp.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-23 11:22:00
Chris.X
Oavsett hur många gånger feminister skriker åt vanliga män att sluta våldta, eller att propagera om "mäns våld mot kvinnor" tror jag inte att det kommer att ske så stor förändring, tyvärr. De män och kvinnor som slår och misshandlar bryr sig inte om vare sig patriarkat, matriarkat, könsmaktsordning, feminism eller vad-det-nu-heter. Att vanliga människor anammar jämlikhet spelar mindre roll, för de är inte de som utgör problemet, utan snarare de som faktiskt slår, misshandlar och våldtar.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-23 16:26:00
Friskytten
1 De flesta våldtäkter begås av psykiskt och socialt störda personer. Ofta under inflytande av rusmedel av olika slag. 2 Shima skrev "Förra året åkte 2565 män fast för våldtäkt." Genom att söka fakta på Brottsförebyggande rådets sajt fick jag fram att antalet 2565 gäller antalet ANMÄLDA våldtäkter. För en till jämställdhetskämpe slarvigt utklädd feminist är dock en anmälan mot en man att han är skyldig.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-23 16:42:00
bubblan
Shima: Nej. Bara för att mannen har varit gift med kvinnan i 17 år, de har 2 barn och åker till Nuevo Estockholmo varannat år är inte mannen "vanlig" om han faktiskt våldtar sin fru. Jag menar precis vad jag sa och nämnde aldrig buskmännen - utan ALLA som våldtar.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-23 16:45:00
bubblan
Sådana antaganden tillsammans med det som Friskytten tog upp - att det inte är första gången du gärna ser fakta och sanning genom glasögon med fel dioptri som du sedan förmedlar i artiklarna, gör att du tappar i trovärdighet för dem som faktiskt ÄR villiga att lyssna och ta till sig.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-24 00:02:00
Friskytten
Men snälla rara. Jag lider personligen inte av något behov att av begå våldtäkter. Jag är en sån jävla fucking vanlig människa så det finns inte bara asså. Hej då rå!
Laddar...