|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-23 02:54:00
|
|
Arash B |
Okay?
Klart att det finns. Finns lite av varje.
Vilken tror du är mest utspridd?
Du har inte direkt skrivit något som skulle motivera DITT påstående att "feminister är mer korkade än kvinnor i allmänhet"...
Att du sedan skulle vara någon som vet hur intellektuell "genomsnittskvinnan" är för att göra den jämförelsen och bedömningen.....
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-23 03:01:00
|
|
Arash B |
Vad är det du försöker säga? Att det här problemet, d.v.s. prostitution, förekommer både bland mäm och kvinnor och på så sätt är det inte rätt att så många feminister pratar så mycket om problemet med kvinnor som faller offer för prostitution? Visst förekommer det bland båda könen. Hell, leta lite till och du hittar säkert ett dussintals fall där någon man har fallit offer för ett gruppvåldtäkt, utförd av några kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-23 03:13:00
|
|
Arash B |
Vad är det du försöker säga? Att det här problemet, d.v.s. prostitution, förekommer både bland mäm och kvinnor och på så sätt är det inte rätt att så många feminister pratar så mycket om problemet med kvinnor som faller offer för prostitution? Visst förekommer det bland båda könen. Hell, leta lite till och du hittar säkert ett dussintals fall där någon man har fallit offer för ett gruppvåldtäkt, utförd av några kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-23 03:14:00
|
|
Arash B |
Är det då naivt och "korkat" att lägga större fokus på debatten från kvinnornas perspektiv? Är problemet då plötsligt lika utbrett mellan män och kvinnor?
Rätt så galen jämförelse här, jag vet. Men jag tycker att jag har fått med huvudpoängen.
PS. Ber om ursäkt för dubbelinlägget.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-23 11:25:00
|
|
ts |
Det handlar inte om något "större fokus", det handlar om att helt förtiga att det existerar kvinnlig sexturism, bara för att feministerna ska kunna rättfärdiga sig själva och sitt mantra om "mäns överordning och kvinnors underordning".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-23 16:20:00
|
|
ts |
De tre som redan nämnts duger inte åt dig? Tror du verkligen att det kommer göras några statliga undersökningar om ämnet? Det är bara att se på det politiska beställningsjobbet Slagen Dam. Det är knappast högt i tak på genusinstutitionerna i landet så där kommer den inte heller att göras.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-23 16:41:00
|
|
Friskytten |
Faller offer? Det finns kvinnor som tjänar fett med stålar på att hora och som inte på något sätt känner sig som offer. Detta gäller säkert för en del gigolos också. Vill ni syssla med offer så kan ni väl blota lite i stället. Säkert mycket roligare.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-23 18:16:00
|
|
Arash B |
"Friskytten": Bara för att besvara det enda som du sa som har med det som jag skrev att göra: Ja, faller offer.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-23 18:19:00
|
|
Arash B |
Men för att också gå in i saker som jag INTE har pratat om men som du ändå börjar prata om troligen för att jag väljer att bemöta det du säger medans du inte bemöter det jag säger: Ja, det finns med all sannolikhet kvinnor som känner att de lever gott på sin prostitution. Men långt i från majoriteten. Trafficing, kvinnor som föds inom den här "branschen", blir misshandlade och kränkta. Överstiger dina siffror med irländska hästlängder.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-23 18:21:00
|
|
Arash B |
Klart att "DET FINNS"..... "DET FINNS" alltid, leta bara lite tålmodigt så hittar du fall som gynnar dig i diskussionen. Fast de argumenten brukar börja med just "DET FINNS".... Det var också det som var min poäng till han som startade den här tråden. Ett annat kännetecken är att man inte bemöter det som den andra har sagt.... brist på argumentation, anyone?
|
| |