Individen skapar sin egen olycka!

Inlägg #1: Postat: 2004-12-21 20:48:00
Davido
Desto färre saker jag kräver för att känna lycka, desto mindre risk att den berövas mig. Då blir jag mindre egocentrerad och kan agera friare med andra.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-21 22:09:00
Mikael Jacobson
Bara för att man tycker att någon drog ger tillvaron guldkant betyder inte att man är beroende av den, om man drar det till sin kant så är det precis allt annat man gör för att "ge tillvaron guldkant"... Du behöver inte äta finare mat vid högtider om du verkligen är lycklig, den förhöjer inte din lycka... obs: sarkasm
Inlägg #3: Postat: 2004-12-21 22:40:00
Davido
Det är riktigt att man inte behöver vara beroende för att man använder droger, därför använder jag också uttrycket "drogbehov" ovan.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-21 22:41:00
Davido
Vissa blir väldigt eländiga om de inte får skinka på julbordet...
Inlägg #5: Postat: 2004-12-22 10:31:00
SpliffStar
Jag håller med er båda två - det är en fin gräns mellan bruk och missbruk, och med många tunga droger är ett bruk utan miss:et i stort sett omöjligt. Med Cannabis och alkohol ser jag dock att ett icke-förstörande bruk är möjligt och jag tycker att Sverige, liksom Storbrittanien och Holland och många andra länder borde inse detta. forts.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-22 10:32:00
SpliffStar
Man ska inte heller glömma att individer har olika behov och önskemål och samhället måste acceptera att olika åsikter och livsstilar existerar och inte pragmatiskt bekämpa allt som avviker från normen... Äsch, det kommer aldrig hända i Sverige ändå, så vem fan bryr sig egentligen?
Laddar...