Inlägg #1: Postat: 2004-12-21 11:44:00
|
AlfVerner |
Den svenske byggjobbaren som nu skränar genom sin fackförening, är samma byggjobbare som tar in 30 av sina inkomster genom rent svartjobb. Samma hycklande moral som ledarskiktet, men med mindre utdelning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-21 11:46:00
|
AlfVerner |
Det Lettiska företaget SOM ARBETAR VITT kommer SLJÄLVKLART att få verka i Sverige till vilka AVTAL som helst, däremot ska lagen följas. På samma sätt har den fackliga organisationen rätt att ta till fackliga stridsåtgärder.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-21 11:50:00
|
AlfVerner |
De som röstat fram EU kommer nu sakta men säkert att få lära sig vad EU-medlemsskapet går ut på Vilket Hans Karlsson är fult medveten om, vilket djävla äckelspel!!. Det är bara att svälja skiten och börja organisera sig på EU-basis med EU-medborgarskapet som grund. Sverige håller på att läggas ner.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-21 11:55:00
|
AlfVerner |
...och nu måste vi sysselsätta en djävla massa jurister och ombudsmän för att hålla det politiska spelket vid liv och därför att de som en gång röstade in oss i EU aldrig fattade vad man röstade på. Helt djävla unfucking belivable.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-22 11:04:00
|
Nartin |
fallet är SOLKLART: jag heter ALF CARLSSON och är förbannad på ALLT. Jag ÄLSKAR att vältra mig i PROBLEMEN och erbjuder ALDRIG någon lösning. det är ROLIGARE att skrika som en RÄTTSHAVERIST och TRYCKA ner allt och alla i SKORNA, somt skriva ARTIKLAR om hur min DOTTER tar KÖRKORT, vilket ger lite perspetiv på hur VIKTIGA slag jag väljer att UTKÄMPA.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-22 16:07:00
|
AlfVerner |
...så kan man också bemöta en debatt. Och vad har DU att erbjuda av uppbygglighet, där vi blir alltmer kringskurna av systemet, mer än möjligtvis en livslögn. Mitt bidrag är att jag försökt förmå hela lokförarkollektivet att lämna LO, samt ett antal konflikter med SJAB. Jag har ytterst aktivt kämpat för LO:s nerläggning och en nymornad fackförening, men vad fan hjälper det när majoriteten är fackliga och politiska krymplingar.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-22 16:10:00
|
AlfVerner |
SYSTEMET har havererat!! Fattar du inte det Nartin? Dagligen läser vi om hur Frälset utvecklar sina privilegier, från bonusavtal till lägenhetsaffärer, hyresrtätter som ómvandlas till bostadsrätter och gör ägarna till miljonärer etc etc etc. Det GÅR INTE att vara haverist i ett havererat system, oavsett om du så himla gärna vill hänga upp din ynklighet på någon livslögn.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-22 16:12:00
|
AlfVerner |
...så berätta du herr Muntergök, kom med en lösning. Jaså, "mer svartjobb", "det gäller att klara sig själv", "man är sig själv närmast", "jag betalar medlemsavgift till facket, det får räcka" -Ok, jag förstår...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-22 16:36:00
|
Jan E |
Nartins parodi på Alf var riktigt rolig och träffande! Och Alf blir lite harmsen över att ha blivit bemött på det sättet. Det är bara det att Alf inte tycks vilja ha nån debatt, hans inlägg blir mer och mer som tröttsamma och platskrävande monologer. För övrigt är Hans Karlsson förvisso ett nöt, men jag tror inte att man kan beteckna honom som en fascistledare. Försök att nyansera dig lite Alf!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-22 16:57:00
|
Nartin |
jag tackar för epitetet muntergök. Det låter glatt och trevligt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-22 18:38:00
|
AlfVerner |
9>"Alf inte tycks vilja ha nån debatt"? -Om min person? Jo, Hans Karlsson är fascistledare. Systemet har nu tagit över individerna så totalt att hans handlingsutrymme är noll. Han MÅSTE ljuga och gör inget annat bevakar sin egen position. Det är Hans Karlsson som "aldrig erbjuder någon lösning" eftersom varje lösning hotar systemet och därmed hans position.10>Kategorin "livet är en attitydfråga".
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-22 18:40:00
|
AlfVerner |
10>Kategorin "livet är en attitydfråga", en riktig socialdemokratisk medlem. Du har väl satsat på någon unge i Plan, du köper väl de hemlösas tidning, läser den och lämnar tillbaka den...
|
|