|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-20 16:12:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
Själv blev jag av med Jehovasgubben och hans yngre kopia genom den höga musiken inifrån lägenheten. Samt en yrvaken och irriterad uppsyn. Typ klocka tre på dagen. De var inte ens påstridiga utan gick när jag sa att jag var helt icke-religiös. Ett förtappat barn av natten?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-20 16:49:00
|
|
sandra lundgren |
Nix är jättebra. Bra att du skriver om det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-20 19:29:00
|
|
Sunny |
Själv använder jag alla metoder när det gäller religiösa värvare: de har inte en chans emot mig tack vare alla år med R som kan biblen utantill.
Telefonen är värre:jag är för inbyggt artig för att bara lägga på luren.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-20 21:48:00
|
|
J-O |
Adams första fru?? Det lär du inte hitta i bibeln i alla fall. Annars är det rätt lätt att bli av med folk. Säger man bara att man inte är intresserad så är det ju inte mycket mer med det!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-21 01:13:00
|
|
soilander |
Tjena, jag körde en inkonsekvenskontroll på dig:
Som de flesta "kristna" har jag alltid varit misstänksam mot allt vad islam heter. Muslimer - mördare? 040719, plus en av dina dikter på hemsidan. Tyvärr fann jag inget seriöst hos dig annat än att du är mer sugen på att vara med i den smygstartande kristufobiska debatten. Krya på dig! ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-21 16:17:00
|
|
Unto S |
Lilith var den första feministen vad jag förstår och inte bara Adams första hustru! Tack för tipset Ilona. Jag tycker att det är värt att citera din hänvisning. Det var som det är idag. Antifeminister är säkert överens med den tidens vokabulär. ”I ormens gestalt, som en demon som levde tillsammans med djävulen och att hon är modern till trolska älvor, häxor mm. samt nattmaran själv.” Man behöver inte bevisa mer det är bara att läsa Sourzes egna antifeministers texter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-21 18:01:00
|
|
Fanten |
NIX är en fin tanke som alla borde anmäla sig till.
Men jag tycker det ska lagstiftas redan nu emot telefonförsäljning och dyl. Anledningen är att tekniken "tyvärr" går frammåt och samtalspriserna sjuker. Spam via sms är redan idag vanligt förekommande och snart börjar både vanliga och automatiska telefonförsäljare ringa upp även oss som bara har mobiltelefon. Höga samtalsavgifter till mobil har länge gjort att man sluppit detta.
forts
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-21 21:48:00
|
|
Calle Z |
Från NIX till Jehovas! Jag förstår inte vad du vill ha sagt? Är du inte intresserad av att ta del av Jehovas eller Pingstvännerna vill säga dig. Så säg vänligt och bestämt nej tack och stäng dörren! Det har iaf fungerat för mig.
|
| |