Individen skapar sin egen olycka!

Inlägg #1: Postat: 2004-12-19 22:24:00
marcarolo
För övrigt håller jag med om att med det snedvridna sätt samhället gör skillnad på alkohol och droger kommer vi bara att öka problemen.
En sak som förundrar mig är att rattfylla är något som fördöms oerhört kraftigt medans vanlig fylla ses som något helt normalt. Att köra bil berusad är givetvis helt förkastligt, men att samtidigt se genom fingrarna när berusade fotgängare vinglar över gatorna känns konstigt. Dom är ju också trafikfarliga.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-19 22:35:00
marcarolo
Antirattfylla-propagandan liknar och antidrog-propagandan i mycket. Liksom den senare inte talar om att tunga droger är oändligt mycket farligare än dom lätta talar antirattfylla-propagandan tyst om det stora problemet. Nämligen att helt redlösa människor tar bilen utan att veta vad dom gör. Istället fortsätter man att intala oss att vi blir livsfarliga bakom ratten efter en öl.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-19 22:38:00
marcarolo
Resultaten har blivit att folk som prövar att ta lätta droger blir triggade att pröva tyngre. ""Sanningen" om drogerna var ju falsk propaganda så tyngre droger är säkert inte heller så farliga".
På samma sätt kör folk idag bil efter ett par öl. Propagandan har fått motsatt effekt.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-19 22:40:00
marcarolo
Ber om ursäkt för hafsigheten. Glömmer alltid att kolla innan jag skickar. nej, jag är inte full
Laddar...