Inlägg #1: Postat: 2004-12-18 15:43:00
|
AlfVerner |
...han vill motivera sitt missbruk. Det är inte svårare än så. En stor del av hans värld kretsar runt drogromantiken och han vill ha med sig så många som möjligt på den linjen för att kunna fortsätta motivera sitt missbruk. Han får inte med sig mig kan jag säga direkt, utan han får kasta bort den tid, de pengar och det besvär som det innebär att få röka på. Det som är tragiskt är att familjen ska behöva leva i denna missär.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-18 21:38:00
|
Jon Hallqvist |
Förstår inte varför man per automatik måste vara mot samtliga droger för att man förkastar alkohol?
Brass blir folk snälla, glada, fantasifulla, paranoida, och försoffade på. Alkohol blir de oberäkneliga, impulsiva, sociala, dumdristiga, fumliga, aggresiva och energiska på.
Jag vet vad jag helt klart föredrar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-20 09:39:00
|
SpliffStar |
AlfVerner: Jag har använt för mycket droger under för lång tid och sett för mycket misär för att vara en "drogromantiker". Tvärtom försöker jag av-romantisera det hela och ta det för vad det är: en förnöjelse, ett tidsfördriv. Och tro mig: jag behöver inte ha med dig "på min sida" - jag har stått ensam i kampen för mina rättigheter hela tiden och behöver inte någon annans medhåll nu heller! Sorry, dina åsikter är fullständigt egala för mig.
/Stefa
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-21 11:36:00
|
AlfVerner |
Du försöker inte avromanitsera utan avdramatisera och normalisera. Jag fattar inte varför du lägger ner tid på temat överhuvudtaget? VARFÖR SKRIVER DU PÅ DET HÄR TEMAT? VARFÖR ÄR DET SÅ VIKTIGT FÖR DIG ATT SPRIDA BUDSKAPET OM CANNABIS OFARLIGHET? Har du betalt från någon Cannabiskartell?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-21 13:18:00
|
SpliffStar |
AlfVerner: Men det är väl uppenbart varför jag skriver om detta?! Du och många andra har ju blivit missledda av staten och folk jagas, och sätts i fängelse, får i vissa fall sina liv förstörda, för något som är i stort sett harmlöst åtminstone inte värre än mycket annat som är lagligt. Jag tycker det är viktigt att informera om hur det egentligen är! Varför bryr du dig så mycket, kan man undra däremot?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-22 08:41:00
|
AlfVerner |
"för något som är i stort sett harmlöst "...i stort sett? Cannabis är en livsstil och ett första steg mot annat HARMLÖST missbruk. Det är själva fixeringen, sen kan det gälla snus, rökning, sprit etc. Att du sitter här och odlar "harmlöshet" hade jag kriminaliserat, på samma sätt som det är förbjudet att göra reklam för alkohol och rökning.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-22 08:47:00
|
AlfVerner |
Du vill har en motdebatt till alkoholen och på det sättet normalisera narkotikamissbruk, jag vill ha bort rubriken från Sourze polisanmälan? och ta barnen ifrån dig eller åtminstone rekommendera din fru att ta barnen och dra.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-22 08:50:00
|
AlfVerner |
5>"Jag tycker det är viktigt att informera om hur det egentligen är!" Jag tycker det är extremt viktigt att berätta om det sjuka i en drogfixering samt stödjer en stenhård repression. Bara misstanken om att någon skulle börja med cannabis som ett resultat av din artikel bör enligt mig leda till böter eller fängelse "upp till 2 år".
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-22 08:52:00
|
AlfVerner |
5>Jag fattar inte att Sourze har denna rubrik och frågan är om inte denna aningslösa narkotikareklamverksamhet redan är straffbar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-22 13:42:00
|
SpliffStar |
AlfVerner: Till och med du måste ju inse att det inte är ett brott att uttrycka sin personliga åsikt om och debattera ett ämne såsom drogers kriminalisering. Jag uppmanar ingen att använda droger, tvärtom avråder jag ifrån det på flera ställen! forts.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-22 13:43:00
|
SpliffStar |
forts. Vad som däremot ÄR straffbart är något som kallas Förtal. Med tanke på några av dina kommentarer här i forumet borde du nog se till att du har städat framför din egen dörr! Att publicera texter med personangrepp och rent förtal av enskild person på Internet är inte så smart... forts.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-22 13:45:00
|
SpliffStar |
forts. För att den snedvridna bild du ger inte ska fastna hos andra vill jag för sakens skull påpeka att jag varken har fru eller barn. Jag är emot att barn utsätts för några som helst droger i sin närhet lagliga eller olagliga och tar starkt avstånd från föräldrar som brukar droger i sina barns närvaro! forts.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-22 13:52:00
|
SpliffStar |
Som jag även skrivit i en annan artikel "Ingen lek" har jag beslutat att inte skriva något mer på Sourze, pga att debatten förs på en sådan låg nivå, med personangrepp och förtal, att jag har svårt att se att det ska kunna leda någonvart... Adjö.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-22 15:08:00
|
AlfVerner |
12>"Jag är emot att barn utsätts för några som helst droger i sin närhet lagliga eller olagliga och tar starkt avstånd från föräldrar som brukar droger i sina barns närvaro!"-Du är själv ett barn Spliffstar och gör rätt i att sluta skriva, så att du bättre kan koncentrera dig på att "röka på" dina hälsopinnar.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-22 15:10:00
|
AlfVerner |
´Du står fortfarande utan MOTIV till ditt hyllningstal till "nyttodrogen", mer än det som vilken djävla idiot som helst kan räkna ut inklusive medelsvensson, nämligen att motivera ditt eget förfall.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-22 15:13:00
|
AlfVerner |
Du behöver inte tacka mig, men det är dags att någon kör upp en eldgaffel i röven på dig så att du blir uppmärksam på din fixering och kan gå vidare i livet...Lycka till och God Jul.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-22 18:47:00
|
AlfVerner |
13>Förtal:"alla jävla självgoda, vinpimplande, ölslurpande, alkoholfördummade idiot-svenssons". Jag ställer upp som "medelsvenssons representant" och anser att det är här som tonen anges för samtalet . Det ska i vart fall inte dikteras av en narkoman som försöker inbilla världen hur ofarligt det är med cannabis.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-12-23 10:58:00
|
MaktGenomKunskap |
usch vilket språk du använder Alf . det verkar som du bara försöker hacka på Stefan utan några riktiga argument. jag håller inte med om allt Stefan skriver men tycker att han förtjänar att bemötas med respekt eftersom han öppet debatterar ett viktigt ämne... tråkigt att vissa förstör debatten genom barnsliga påhopp!!!
synd att du inte vill skriva mer på sourze stefan.. men du behöver inte ens svara Alf han gör ju bort sig jälv på egen hand så bra!!! -Eli
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-12-23 14:52:00
|
AlfVerner |
18>:"alla jävla självgoda, vinpimplande, ölslurpande, alkoholfördummade idiot-svenssons", sätter standard. Jag talar med bönder på bönders vis och lärde män på latin. Få saker upprör mig mer än när pissliberala narkotikaråttor försöker sälja in sitt narkotikamissbruk.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-12-23 14:59:00
|
AlfVerner |
Skulle jag ha ett barn..."men Stefan sa att det inte var så farligt och att sprit var mycket värre, gud vad du är konservativ..." etc. där själva fixeringen inkräktar på LIVET och LÄRANDET. Stefan försöker lansera en "kunskap" ..."det är inte pittbullterrierns fel att den hugger...", "det är inte vapnets fel att det avlossas..." Däremot så är det "mitt fel" att narkotikamissbruk möts med repression och förakt - no limit.
|
|