Hot mot yttrandefriheten på Sourze

Inlägg #1: Postat: 2004-12-18 14:15:00
Anna Drangel
Det kommer bli en ljummen debatt på Sourze framöver och inte lika spännande längre.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-18 14:41:00
Beckisbarnet
Inskränkningen beror ju på att vissa ha spammat forumen med en massa skit. Tex personen som kallat sig "Mustafa Höst" har ju fyllt kommentarsforumen med otaliga inlägg som oftast inte alls har med artiklarna att göra. Sådana människor bara förstör för oss alla!
Inlägg #3: Postat: 2004-12-18 15:47:00
Jan E
Anna, varför måste det bli tråkigare och mer pk bara för att det krävs inloggning? Jag förstår inte det.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-18 16:38:00
Sunny
Anna: Ifall du saknar Mustafa så vet du ju att han kan logga in som just Mustfa: han är säkert välkommen men får då stå för sina inlägg. Att han loggar in med mitt namn var olustigt: för mig o för de han kränkte om det nu var ha
Inlägg #5: Postat: 2004-12-18 17:43:00
MrBungle
Så länge det inte sker åsiktscensur så får man vara glad. Att man får bort personer som mustafa är ju enbart positivt. Men jag anar att åsiktscensurer kommer att göra inträde förr eller senare och det vore väldigt beklagligt.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-18 22:05:00
honkan
All form av åsiktsregistrering är av ondo..tyvärr har så skett även här..PK är ledordet som gäller..
Inlägg #7: Postat: 2004-12-18 23:24:00
MrBungle
Tja, det är ju knappast ett fritt land vi lever i så jag kan inte säga att jag är chockad. Man får väl masa sig tillbaka till flashbacks forum igen.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-18 23:46:00
Anders Klasson
Så länge det finns "förbrytare" och
"slarvtyper" med mera så är det
tvunget med säkerhetsåtgärder,
varför tror du vi har Poliser ?
Inlägg #9: Postat: 2004-12-18 23:52:00
Anders Klasson
Anna, måla inte fan på väggen
förrän det gått ett bra tag. Jag
tycker att än så länge går
vågorna nästan lika höga
som förut i diskussionerna.
Skillnaden är att folk som ute på
internet "bara susar förbi" inte
längre kan snacka här om dom inte
har tid att fixa ett konto, det är
i stort enda skillnaden.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-19 19:14:00
Anna Drangel
Vi får verkligen hoppas det... Annars är det ju faktiskt ett intressant fenomen att se hur många idiotåsikter det finns "därute". Det är viktigt att se att dom finns och att dom fortsätter finnas även om dom inte skriver här.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-19 19:15:00
Anna Drangel
TIll Jan E: Jag tror att det kan bli en ljum debatt för att det är många som inte vågar riktigt stå för sin åsikt när de ska skriva under med sitt namn.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-19 22:42:00
Jan E
Till Anna: Det är ju bara Sourzered som har namnet och de som inte ens för red vågar stå för sina åsikter kan vi nog bortse ifrån. Tror istället att vi kommer att vinna mycket eftersom det värsta tramset, de illvilliga påhoppen och signaturkaparna typ Mustafa försvinner.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-20 01:19:00
Jon Hallqvist
Rent strunt? Har ni läst Mustafas inlägg? Har ni förstått Mustafas inlägg? Jag tycker kommentarer är roliga, jag föredrar trådar med många inlägg, är jag ensammen om det? Jag tycker man skall ta det som en komplimang att den lilla lustigkurren spenderar sin tid på att faktiskt läsa en skit. Han har betydligt mer potential än nån annan på det här stället, och jag är aldrig snabb att ge beröm.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-20 17:14:00
Jan E
Om nu Mustafa har den potential som du påstår så borde han ju kunna utnyttja den utan att hålla tröttsamma monologer med sig själv utanför ämnet, utan att kommentera artikelförfattarnas utseende, utan könsord - och framförallt genom att hålla sig till EN identitet. Men jag misstänker att han inte längre är intresserad, inloggningsförfarandet är väl som att ha lagliga väggar för klottrare.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-20 20:42:00
Biff
Haha! Jon, jag tror minsann att det är du som ligger bakom en stor del av Mustafas kommentarer. Ni har ju både samma filmsmak, politiska åsikter, och sätt att skriva. Om det nu är nån som bryr sig.
Inlägg #16: Postat: 2004-12-20 21:18:00
Mia Sjögren
Jon, jag håller med dig. Mustafa har mycket klokt att komma med och jag tror faktiskt att det kan vara fler som använt sig av hans signatur till att komma med trams. När han brinner för något är han briljant! Jag hoppas att han kommer tillbaka inloggad, för jag saknar honom.
Laddar...