Individen skapar sin egen olycka!

Inlägg #1: Postat: 2004-12-18 12:33:00
AlfVerner
Är ditt syfte att vi andra också ska gå över till cannabis? Vill du starta en folkrörelse eller är du bara en meninsgslös liten sumpråtta vars huvudsakliga tankeverksamhet cirkulerar kring att få i dig ett par andetag cannabis? Har du någon annan fundering kring ditt torftiga liv som möjligtvis skulle kunna få en att lyfta på ögonbrynen?
Inlägg #2: Postat: 2004-12-18 12:35:00
AlfVerner
Till frun! Skilj dig och begär ensam vårdnad. Det lilla din gubbe kan erbjuda kan du hitta hos vilken medelsvensson som helst...med den skillnaden att du slipper en dimhjärna och för tidig impotens.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-18 17:52:00
Mikael Jacobson
Första kommentaren: Har du någonsin försökt säga "jag tror alkohol är skadligare än cannabis" vid någon social sammankomst? Gör det så förstår du nog vad han menar med att "medelsvensson" vägrar kalla alkohol för en drog...
Inlägg #4: Postat: 2004-12-18 17:54:00
Mikael Jacobson
Svar 1: I dagens Sverige är det ju tyvärr så att även bland ens nära vänner måste man inte bara komma med minst ett halvdussin "giltiga" orsaker till varför man brukar cannabis utan man dessutom konstant påpeka att alkohol inte är bättre och dessutom måste man visa att man inte missbrukar för annars kan någon få för sig att göra ett anonymt telefonsamtal för "ditt eget bästa". ps. det finns redan en folkrörelse för legalisering av cannabis
Inlägg #5: Postat: 2004-12-18 17:57:00
Mikael Jacobson
Svar 2: Ojoj, personangrepp och ett par cannabismyter på en och samma gång. 1 För att bli en "dimhjärna" måste du vara hög praktiskt taget varje dag, och då har en studie här om året visat att ditt IQ förmodligen inte sjunker mer än ca. 4 poäng.
2 Jag har aldrig hört talas om att man blir impotent av cannabisbruk annat än från människor som även hävdar att den tillfälliga sänkningen av spermieproduktionen under själva cannabisruset betyder att cannabis leder till sterilitet... IHBT IHL HAND
Inlägg #6: Postat: 2004-12-18 21:25:00
Jon Hallqvist
Rök ner dagisbarn!
Det handlar ju bara för samhället om att behålla en skock med svarta får att peka finger på. Enda lösningen är tyvärr att röka ned dagisbarnen, där har vi vår revolution!
Inlägg #7: Postat: 2004-12-19 19:41:00
Anna Drangel
Alf Verner: Jag måste säga att du är väldigt arrogant i dina kommentarer. Att kalla Staffan för sumpråtta och dimhjärna gör bara min bild av dig allt klarare. Han har en poäng här Staffan, vilket du inte riktigt klarar av att ta in...
Inlägg #8: Postat: 2004-12-19 20:29:00
AlfVerner
Jag kallar inte honom för någonting alls, jag ställer en fråga och är överhuvudtaget skeptisk till att Sourze har en rubrik som heter Alkohol&Droger. Jag kan nog tycka att rubriken "sport" borde komma före drogromantikernas och drogliberalernas ytterst märkvärdiga fixering. Förväxla inte min arrogans med din bristande läsförståelse.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-19 21:57:00
crypto
usch vilken otäck människa........han skulle nog behöva ett par bloss
Inlägg #10: Postat: 2004-12-19 22:31:00
AlfVerner
9>Jag tror knappast det kan fångas bättre. Finns det någon brist, ta en drog, fattas du en egenskap, ta en drog. Redan Bamse behöver en drog för att bli starkast och så fortsätter det ...Till Sourze redaktion:Lägg ner rubriken!!
Inlägg #11: Postat: 2004-12-20 09:49:00
SpliffStar
AlfVerner: Du är en typisk trångsynt, arrogant och lurad människa! Jag är säker på att du gärna skrockar lite förnöjt och längtansfullt när TV-personerna drar en liten vits och en längtans suck när de presenterar de nya snapssorterna som ska upp på julbordet i år; "och sedan har vi ju nubben, hö, hö - den får vi inte missa". forts...
Inlägg #12: Postat: 2004-12-20 09:49:00
SpliffStar
forts... Det är så fascinerande hur någon kan prisa en drog som får dem att må så dåligt både under och efter ruset. För att inte tala om alla hjärnceller som en fylla raderar, så kom inte till mig och snacka om dumhet! Eller det kanske är så att du är absolutist? Om inte bör du hålla käften, du pratar ju bara strunt som alla kan se...

/Stefa
Inlägg #13: Postat: 2004-12-20 15:18:00
AlfVerner
11>Nej, jag är varken en höhönubberomantiker eller absolutist. Mjölk och julmust smakar bäst, men jahg kan mycket väl ta en snaps, dricka vin, fördra grappa framför konjak etc. Vad jag inte kan är att lyssna på drogromantiker som vill liberalisera synen på narkotika och som gör det i ett "alkoholrättviseperspektiv". Såna personer föraktar jag ohämmat.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-21 12:46:00
SpliffStar
AlfVerner: Så alla som har något bra att säga om droger är "drogromantiker" i din lilla värld, intressant - och väldigt fördomsfullt! Det kan ju också vara så att droger kan vara bra på något sätt fråga de miljoner människor som använder dem. Och hur ska jag få dig att fatta, utan att relatera till alkohol, det är ju det enda du kan relatera det minsta till för att förstå vad droger är för något!
Inlägg #15: Postat: 2004-12-21 12:46:00
SpliffStar
Personligen skulle jag inte gråta en tår om alkohol gjordes illegalt vad skulle du själv säga om din lilla snaps plötsligt försvann, skulle vi få höra dig berätta något om hur bra alkohol är då månne?!

/Stefa
Inlägg #16: Postat: 2004-12-21 22:27:00
AlfVerner
15>Absolut INTE. Mitt behov av droger är noll. Visst kan en salongsfylla öppna upp och göra en fest till en roligare tillställning, men någon större grej är det inte för min del. Livet i sig har tillräckligt att erbjuda ändå och att göra bedövningen till en huvudfråga tillhör de ynkligas privilegium.
Inlägg #17: Postat: 2004-12-21 22:28:00
AlfVerner
Vad är ditt SYFTE med artikeln?
Laddar...