Gatuflickorna i Bangkok

Inlägg #1: Postat: 2004-12-18 11:33:00
djpjgj
Jag kan bara säga att jag har kommit till samma slutsats som du, så jag gav dig en femma för din text..
Inlägg #2: Postat: 2004-12-18 13:22:00
Unto S
”Det är bra med människor som har fasta principer och som vill arbeta för att kvinnor ska få det bättre men kan inte dessa människor arbeta för kvinnors rätt där det verkligen behövs?” Jag förstår mig inte på dig eller kanske gör jag det. Du anser att du har det bra i Sverige som kvinna och att det inte behövs förbättra kvinnornas situation i alla fall så länge som kvinnorna i Thailand har det som de har.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-18 23:22:00
Sunny
Ja det finns olika grader i helvetet . Även vi här hemma har hemlösa o gatubarn men i mindre skala.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-19 19:33:00
Anna Drangel
Detta att jämföra misären hos gatuflickorna i Bangkok med feminism är lite missvisande. Man måste kunna kämpa för en bättre värld, även om utvecklingen ligger efter i dessa länder. Någonstans har väl de svenska män som åker till Bangkok på sexsemester något att ta del av när det gäller feministiska budskap... Eller menar du att det är bra att det finns sexhandel i Bangkok så att kvinnorna får en inkomst överhuvudtaget??
Inlägg #5: Postat: 2004-12-20 20:20:00
Anna Li
Men Hallå! Hur kom det sig att hon lämnade ett barn och en man i Sverige? Och återvände till prostitution i Thailand? Det låter inte som något man gör för att man vill utan för att man måste. Det är väl en typisk sak som handlar om mäns makt och kvinnors underordning - i Sverige!
Inlägg #6: Postat: 2004-12-29 22:32:00
Mysan
Jodå jag såg dom överallt i patong beach.jag ser som överallt med svenska män här hemma.Männen säger att de kan inte få tag på svenska brudar /kvinnor.Huva jag ryser.De slängde fram fotoalbum på nakna barn för mig när jag vandrade på gatorna i patong.Som västerländsk kvinna därnere var man osynlig mitt i natten.Som man hade du 20 kvinnor som masserade din rygg och bad om sex.Känner massor som fastnat för thaibrudar därnere.
Laddar...