|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 16:52:00
|
|
Unto S |
Det är den primitiva inskränktheten som man ”hatar”, inskränktheten som tror att Gud har valt USA att frälsa världen, ja tom med vapenmakt. Allt som USA gör är rätt. Samma inskränkthet finns även i Sverige. Liberala ungdomsförbundet är ett bra exempel. Den amerikanska konstitutionen tycks innehålla många guldkorn men läsviljan är dålig. Det har gjorts undersökningar där man har läst upp delar av konstitutionen och frågat varifrån dessa rader kom.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 16:53:00
|
|
Unto S |
Alltför många har svarat att det är kommunistpropaganda. Något har gått snett i USA. Jag tror att den antidemokratiska kapitalismen kan vara orsaken till att merparten av USA-medborgare är primitiva, i alla fall dom 50 som går och röstar. De andra 50 som skiter i röstförfarandet, det är kanske där som det riktiga USA finns. Får vi fram dom så kanske ”hatet” bli mindre.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 16:56:00
|
|
Ropixdaniel |
Jag gillar LÅNGT ifrån allt med USA. Man kan alltid hitta negativa grejer och kalla sig USA-kritiker med de grejerna som grund. Det enda jag vill säga om landet USA som helhet är det här: USA tar in mer folk istället för att ta hand om folket som redan finns i landet. Och det gillar jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-17 18:56:00
|
|
marcarolo |
"merparten av USA-medborgare är primitiva, i alla fall dom 50 som går och röstar" ---Nåja, det var ju bara hälften av dom som röstade på den hemska Bush.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-17 19:02:00
|
|
marcarolo |
Inskränktheten i sverige är för övrigt inte heller så pjåkig.
När man avfärdar en hel nation som "inskränkta" är man ute på hal is som ligger på ett mycket grumligt vatte
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-22 10:49:00
|
|
Nartin |
men det är ju för att Unto är en jävla jubelåsna.
|
| |