|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 16:46:00
|
|
Ropixdaniel |
Jag kommer också från en småstad Luleå men tror inte att det är allas dröm att bo här i Stockholm. I så fall skulle fler av de sex miljonerna förverkliga den drömmen. Det är allt jag kan säga.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 18:50:00
|
|
marcarolo |
"alla" är naturligtvis ett fånigt uttryck. Det kan betyda vad som helst. Samma sak med "i stockholm". Om vi talar om innerstaden skulle nog väldigt många tacka ja om dom fick möjligheten att flytta dit. Men om det gäller förorten skulle nog de allra flesta föredra en småstad. Och av de som bor i förorten vill nog så gott som alla in till innerstaden. även om dom ofta säger motsatsen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 19:43:00
|
|
Beth4020 |
Jag sa inte att "alla" vill flytta till Stockholm men många 08:or tror att det är gemene mans önskan, vilket tyder på en viss trångsynthet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-20 13:50:00
|
|
Chris.X |
Beth4020: Lessen att behöva påpeka det, men det är DU som är trångsynt. Det går inte att säga att många stockholmare resonerar på ett visst sätt då det är så otroligt många olika samhällsklasser där. Själv förstår jag för mitt liv inte hur man skulle vilja bo i en småstad, men jag VET att det är väldigt många som vill och gör det. Det är en stor skillnad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-20 13:54:00
|
|
Chris.X |
Ber om ursäkt om jag verkar nedvärderande, men min uppfattning är precis den motsatta.
|
| |