USA-Stockholm-Vischan

Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 16:21:00
Ropixdaniel
Haha. Men - jag skriver ju att USA är ALLT, vilket inkluder samtliga av företeelserna samlag, Quake, rotfrukter och Billys. Jag uppfattar inte vad du menar med "gnälla på förekomsten".
Inlägg #2: Postat: 2004-12-18 20:58:00
Jon Hallqvist
Men Daniel, Amerika har väl aldrig varit allt utan representerar, likt allt annat, bara en ynka sida av verklighete
Inlägg #3: Postat: 2004-12-18 21:03:00
Jon Hallqvist
Jag har nu läst fler kommentarer som du skrivit under denna rtikel. Kanske är det så att jag stör mig mest på din osakliga argumentation, helt ogrundade faktiskt. Om du slutar göra antaganden, och slutar nyttja, retoriska knasigheter såsom "att nåt är allmänt känt" så kanske det skulle gå låta bli att kritisera.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-19 09:15:00
Ropixdaniel
Usa ÄR inte allt, men INNEHÅLLER allt. Samlag och Quake och rotfrukter och Billys. Nån annan som tycker att mitt användande av antaganden är ett problem att hänga upp sig på? Okej, jag ANSER det vara allmänt känt att det finns ett 08-hat det görs aldrig debattprogram där ena sidan utgörs av göteborgare och den andra av kritiskt folk från resten av landet. Men, Jon, om vi ser till dig: brukar du plocka cred-poäng genom att klaga på allt som har med USA att göra?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-19 15:48:00
Jon Hallqvist
Nej inte direkt, jag brukar redogöra för problematiken av ett visst fenomen och därefter peka på uppenbara utövare av detta visst, många gånger blir det USA då de, likt det bibliska babylon, går för långt utan att tänka på konsekvenserna. Men USA innehåller inte heller allt, bara kommersens nödvändigheter. Spirituellt och intellektuellt så saknar USA mycket, framförallt då de i stort utrotat sin urbefolkning. Innehållsförteckningen för Stockholm är väl identisk med den för avföring?
Inlägg #6: Postat: 2004-12-19 16:42:00
Ropixdaniel
Vi har olika åsikter om det spiri-/intellektuella, men det enda jag egentligen tycker behövs säga om USA är det här: de tar in mer folk istället för att ta hand om folket som redan finns i landet. Det räcker för mig.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-20 01:07:00
Jon Hallqvist
Men vart har du fått det ifrån, speciellt efter 11 september 2001 är det ju väldigt krångligt för utlänningar att ens få vistas där på någorlunda humana termer.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-20 14:59:00
Ropixdaniel
Så du menar att Usa INTE är världens mest utpräglade invandrarland? Att utlänningar nu möjligen får lite mer problem har inget att göra med hur mycket nytt folk de hela tiden tar in. Hur många de tar in, det är det som är råvaran som jag fokuserar på.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-20 18:05:00
Jon Hallqvist
Men hur många tar de in, nu, då?
Eller är det möjligtvis bara ett av dina ogrundade antaganden?
Inlägg #10: Postat: 2004-12-20 18:07:00
Jon Hallqvist
Visst ur filosofisk synpunkt, så har du en poäng. Om du fokuserar på USA som en smältdegel för kulturer, visst. Men jag förstår inte hur du knyter ihop det med nåt förrakt från vischans håll?
Inlägg #11: Postat: 2004-12-20 18:31:00
Ropixdaniel
De brukar göra det rätt tydligt: "Nu ska vi ta in två miljoner mexikaner." Det läste jag dem gå ut med på ett datum mellan 010911 och idag. Det tycker jag räcker som svar. Skulle de sluta ta in folk bara för terrorrisken? Nej, de ser mer folk som en möjlighet, inte som en risk.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-22 22:19:00
Jon Hallqvist
2 miljoner på ja, vad är de nu drygt 400 miljoner, nu är jag inget mattesnille men vad säger det egentligen, och på över tre år? Återigen Daniel...du måste kolla upp dina uppgifter först.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-23 05:19:00
Ropixdaniel
Huh? Tror du att de två miljonerna var de första två miljonerna? Den åtgärden var ju en standardåtgärd som genomförts många gånger tidigare. Om ett tag kommer de att ta in ytterligare miljoner utan att vara säkra på att "alla invandrare som redan finns i landet först ska ha ett jobb", vilket är Sveriges extremt löjliga argument.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-23 05:24:00
Ropixdaniel
280 miljoner som USA nu ligger på kommer snart att bli 282...284...286...288 eller ökningar som ser ut ungefär så där. Sverige har på rätt lång tid avancerat fram till 9. USA strävar efter att göra det som FUNKAR, Sverige strävar efter att göra det som är RÄTT. Jag föredrar länder som gör det som funkar och inte verkar samla poppispoäng.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-23 05:30:00
Ropixdaniel
USA tar in folk som kör taxi för småpengar. Men de har ändå det bättre än i hemländerna. Sverige tar hand om folket som redan finns i landet. Men tar inte in speciellt många som vill lämna den extrema, hopplösa fattigdomen. Sverige framställer sig som goda men är så fegt att landet inte vill förknippas med "sociala spänningar" trots att man, som läget ser ut nu, nog måste räkna med lite social oro för att uppnå att ytterligare två miljoner tas från den hopplösa fattigdomen.
Inlägg #16: Postat: 2004-12-23 05:33:00
Ropixdaniel
Varken USA eller Sverige är något idealsamhälle. USA gör i alla fall det som FUNKAR. Problemet är att Sverige strävar efter att göra det som är RÄTT försöker vara GODA, vilket gör det extremt förljuget när man pratar om "alla" och att "alla är lika värda" när det ändå bara gäller de I SVERIGE samtidigt som miljoners miljoner fattiga människor vill komma in i landet.
Laddar...