Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 11:50:00
|
Unto S |
Lars Ohly får mycket stryk. Hela den borgerliga avskrädes median, inte bara Sourzes, angrep honom för några veckor sedan p.g.a. uttalandet på 80-talet där han sa att man är tvungen inskränka yttrandefriheten och därmed demokratin på Kuba p.g.a. USA:s massiva lögnpropagandakampanj med miljoner dollar. Situationen har inte förändrats.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 11:51:00
|
Unto S |
Utom kanske på en punkt. Liberala Ungdomsförbundet lär få bidrag från USA just för att baktala Kuba. LUF har inte förnekat.
Tillbaka till Sourze. Det är skönt att ha skrivit detta inlägg och veta att ingen kan använda min signatur och sätta ord på mig som jag aldrig skulle använda. Äntligen kan man skriva från hjärtat. Kom gärna med synpunkter och kritik det kräver yttrandefriheten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 11:57:00
|
Unto S |
För er som inte hänger med. Det som Lars Ohly sa på 80-talet har Sourze gjort nu - inskränkt yttrandefriheten och därmed demokratin. Hur är det med den företeelsen i realiteten?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-17 12:58:00
|
tomster |
Egentligen har de inte inskränkt yttrandefriheten. De har inskränkt rätten till anonym yttrandefrihet. Att registrera sig är ju inget hinder för någon och så länge man pratar om artiklarna kommer ju inget censureras antar jag? Så vad man tagit bort är rätten att gapa och skrika och säga löjliga saker. Uuuh, jag darrar. Lars Ohlys misstag var att han godkände inskränkningar i yttrandefrihet istället för att ta upp frågan med USA-finansierad propaganda och presentera fakta i fallet.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-17 13:27:00
|
Unto S |
Det är totalt omöjligt för ”oliktänkare” att få fram sina synpunkter i media. I Ohlys fall plockade man ut ett uttalande utan att redovisa bakgrunden till det. Och det gjorde man i propagandasyfte. Syftet var att misskreditera Vänsterpartiet. Här tar jag gärna paralleller med Sourzes avskräde. Det bästa hade varit om man tog en öppen diskussion om Kuba.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-17 13:29:00
|
Unto S |
Surfa in på ” Länk: svensk-kubanska.se” där hittar du artiklar som svensk media tiger och vägrar av politiska skäl publicera. Det är ett problem med media och tryckfriheten. Sourze är ett undantag. Men p.g.a. avskrädeskommentarer vill inte många seriösa skribenter publicera sig på Sourze. Vi får se om den här ”nya ordningen” kan skaffa bot.
|
|