MTV - fara för samhället

Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 23:01:00
bubblan
..."skrattar" som i fy fan vad sorgligt och förutsägbart. Men jag kan inte låte bli att känna avsmak för alla de som ständigt måte göra sig hörda med sitt omyndigförklarande av folket. Må så vara att en del är riktigt svagsinta och dumma. *nudge nudge*
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 23:12:00
bubblan
"Fara för samhället"... Tillåt mig småsnyfta. Eftersom ingen av dem som skriver dessa artiklar ännu förstått att samhället och hur det mår - ÄVEN på ett känslomässigt plan - vård/skola/barnledighet etc etc - beror av hur starkt ekonomiskt det är. Företagsutflyttning är en fara för samhället. "Vaddå, då blir det ju förra kostymnissar - härligt!" tänker godtycklig vänstermänniska. "Undrar vad vi skall göra idag på korgflätningskursen på universitetet förresten...".
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 10:19:00
Stefan_B
Så det är föräldrarna som ska "skydda" de omyndiga? Vad säger att föräldrarna själva är medvetna om problemen, vet hur de ska hanteras eller ens ser det som ett problem överhuvudtaget? Och även om de försökte, vad ska de göra? Störta in så fort barnen kollar på TV och förklara hur det egentligen ligger till? Hänga med till skolan och argumentera med klasskamrater som för fram samma budskap?
Inlägg #4: Postat: 2004-12-17 10:22:00
Stefan_B
Jag håller med dig, bubblan, om att censur inte är lösningen. Däremot håller jag inte med dig om att vi bara kan lämna ansvaret hos föräldrarna och låtsas som om det regnar. Även samhällets engagemang behövs. Hur det sen bör se ut i praktiken kan alltid diskuteras.
Laddar...