Konservativa arbetare byter parti?

Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 20:51:00
..
Sap blev ett "kvinnligt" medelklassparti redan på slutet på 60talet. Manliga arbetare har sedan länge övergett socialdemokraterna. Kan ju tilläggas att yrkesutbildade män nästan uteslutande jobbar inom privatsektor vilket gör att man får en annan syn på staten/samhället än om man jobbar inom vården eller byråkratin.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 21:10:00
bubblan
Det vore väl något va? Tyvärr är ju landets välfärd på de flesta plan offset bra mer än fyra år... För dem av er som förstår er på retarderade reglersystem - där har vi en utomordentlig jämförelse med välfärden jämtemot styrande parti. Tyvärr...
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 22:17:00
Ronald
Det bästa vore väl att göra som många andra?
Att aldrig gå och rösta.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 23:26:00
Yohannis Petersson
Sten, det var en BRA artikel. faktum är att det var den bästa analus du gjort på länge. Det är som du skriver inte tjänstemän och byråkraterna som förordar en mindre offentlig sektor, ty då blir ju många av dom utan arbete och det är låg och medelinkomsttagarna som förlorar på högskattestaten. På grund av att dera marginaler är avsevärt begränsade, kan de inte känna personlig och ekonomisk frihet.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-17 09:26:00
Jago
Konsumentupplysning: "Jago" Jan Schmidt
Mmm, jag undrar det, jag. De "konservativa" arbetarna är nog konservativa nog att hålla kvar vid "moderpartiet", trots flirten från höger...
Inlägg #6: Postat: 2004-12-17 12:19:00
Glimmer
Det är inte så att arbetare är dumma
Inte här i Gällivare /Malmberget iaf
....och sedan kommer dom rika tjänstemännen och tycker rätt ungefär....Så låter det i din artikeln..Så min fråga blir: Menar du att arbetarna är ett outbildat,osolidariskt ,självcentrerat pack..i sydsverige....?För här i norr är det inte så....Snarare är det väl gnidna osolidariska tjänstemän,som representerar demokratins sönderfall i vår landsända.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-17 12:42:00
steno
Moderaterna vill ge kommunerna 5 miljarder mer de kommande åren. Blir någon förvånad? Det kommer nog mer fram till valet
Laddar...