MTV - fara för samhället

Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 13:00:00
Helene Lund
"Jag slår på teven. MTV, Music television, naturlig del av min och ett hundratal miljoner andra ungdomars vardag. En av ungdomskulturens byggstenar." En naturlig del i din vardag? Är det dina föräldrar som propsar på att du måste se MTV? Fåntratt.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 13:02:00
Vanja
Kvinnliga mansgris!
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 13:43:00
micke
jag tror att vanja mycket väl förstår att det finns alternativ till både mtv och frida. problemet som hon försöker få er att inse är att inte alla vet att det de matas av inte är bra, och att det finns alternativ.

problemet med mtv och annan så kallad ungdomskultur är att det sprider förlegade och förnedrande värderingar förpackade extremt snyggt så att man inte ska kunna motstå det. det är det som är farligt, när folk låter sig indoktrineras utan att förstå det själva.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 14:04:00
Oscar
Helen Lund: Din kommentar var bland de mer korkade hittills! Problemet är också att alternativen är en liten bäck jämfört med den flod av MTV liknande propagande.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 15:28:00
Anders
Till Helena L>> Vanja är orolig för andra ungdomar och inte bara sig själv. Hon talar om samhället, massorna och attityderna. Det kan nog vara svårt för en narcissistisk egobrud som du att fatta. Du är inte bara dum och blind, du är osolidarisk också.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 17:19:00
r4
Det Vanja som väl är 16 år och säkert kommer att växa upp och Micke ålder okänd framhärdar är att andra människor än just dem ej klarar av att tänka själva, vilket för övrigt är vänsterideologernas huvudsakliga människosyn. Snart så införs lag om cykelhjälm för myndiga vuxna...
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 20:38:00
Anders
Försök inte förringa medias och nöjesindustrins indoktrinering. Dessa har mycket lömska medel. Många är vilsna och rådvilla i dessa dagar av tusen och ett skäl och där kan de onda krafterna gå in och sprida mycket gift. Alla påverkas vi negativt, i olika grader, av samtiden. Glöm inte att det har alltid varit enklare att bryta ner än att bygga upp.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 22:32:00
bubblan
Jag är så innerligt trött på allt förmynderi. Att unga människor som skribenten på allvar sätter på MTV - äcklas, men mycket väl kan hålla sig objektiva nog att raljera omkring det skandalösa - och sedan känner en sådan sorg för samhället att de vill införa censur... Kan det BLI mer nedlåtande mot medmänniskan?
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 22:34:00
bubblan
Att gång på gång accentuera nöjesindustrin/HM-affischer/etc:s enroma genomslag på unga människor är samma sak som att säga att dessa människor är för svagsinta för sitt eget bästa. "Vi måste nog ta hand om er för ni klara det inte själva..."
Inlägg #10: Postat: 2004-12-16 22:37:00
bubblan
...och för de som utöver vänsterinställningarnas övertygelse om att allt som är fritt att ta ställning till själv är fel-kommentarerna då vil säga att ett barn faktiskt inte kan skydda sig själv mot denna ständiga indoktrinering... Helt sant. MEN. Det är föräldrarnas ansvar att uppfostra barnen med sunda värderingar. Inte stadscensur.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-16 22:41:00
bubblan
Några här kommer liksom aldrig att vara nöjda, om så allt de KRÄVDE hela tiden plötsligt blev som de ville. Så för all del, gå och riv ner en HM-affisch. När ni gör det, tänk på att den bortfallna konsumptionen hade gett skattepengar till vård och skola. För det är bara en ganska liten del, mycket mindre än vad ni vill tro, som mår dåligt av de affischerna. Det är bara det att ni hela tiden MÅSTE höras.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-17 15:36:00
lasse thn
Självklart bubblan har MTV/H&M mfl ingen som helst inverkan på människor och det är så enkelt att skydda sig att inte påverkas...det är ju därför industrin pumpar ut sin reklam i alla möjliga miljöer och medier. Dom gör det för sitt höga nöjes skull och inget annat. forts
Inlägg #13: Postat: 2004-12-17 15:37:00
lasse thn
Jag är så innerligt jävla trött på all förmynderi när reklambranschen försöker påverka mina barn. För det är också en form av förmynderi. TV3 och TV5 matar sin reklam riktad till barn i alla sina barnprogram...och jag är övertygad om att det ska motarbetas. Och jag stöder alla politiker som försöker göra ngt åt det. Tyvärr är dom ganska få. forts
Inlägg #14: Postat: 2004-12-17 15:38:00
lasse thn
Och det är en del i mitt sätt att uppfostra mina barn...dom ska så mycket som möjligt slippa den skiten. Och då tar jag ganska lätt på detta med konsumtionsbortfallet. För mina barn är inte födda till den här världen för att främst vara konsumenter.forts
Inlägg #15: Postat: 2004-12-17 15:38:00
lasse thn
Nu är det faktiskt så att om man ska slippa reklam så får man ta mej fan stänga in sig i ett rum och aldrig gå ut. Så kom bara inte och snacka om ngn frihet att man kan göra som man vill och undvika reklamen. När dom hittat ngn metod som adresserar all reklam till bara de som har sagt ja till den kan du komma igen och snacka
Laddar...