|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 02:24:00
|
|
Jörgen Öhlund |
eller så är jag bara övertrött och yrar. Jag lämnar däremot Feminist/Antifeminist diskussionen, den är ändå bara fylld med dålig energi. Tror ingen av er egentligen mår bra av den, hur än ni gärna vill bevisa er poäng och ståndpunkt. Det enda som gör mig upprörd är att man inte ska skriva känslor och åsikter som fakta, sådant har vi nog av i sverige, tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 02:52:00
|
|
Jörgen Öhlund |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 05:25:00
|
|
Malin K |
"och alla pratar om jämnställdhet, men vill bara inte bli orättvist behandlad"
Huvudet på spiken Jörgen!
...hur gör du det utan att skriva om känslor? Tycker inte alls vi har nog av dem i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 06:58:00
|
|
Peter |
Kom ihåg att det länge varit en politisk strävan att skapa en polarisering runt "kvinnofrågorna" och förutsättningar för ett feministparti. Dessa personer vill för allt i världen inte ha enighet runt de här frågorna. I synnerhet inte just nu.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 07:03:00
|
|
Peter |
Därför kan man lugnt utgå ifrån att vad man än skriver, förutom det som direkt stöder elitfeministernas verklighetsbild och strävan, kommer att missförstås och vantolkas av vissa. Nu är folk inte så dumma så att en sådan taktik håller.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 07:07:00
|
|
Peter |
Tyvärr så får många som faktiskt tror på elitfeministernas utspel och försöker försvara dessa en hel del ovett pga av de provokationer som elitfeministerna egentligen ligger bakom. Själv sitter de i sitt torn och trumpetar ut sin propaganda till allmänheten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 08:17:00
|
|
Malin K |
Peter - finns väl ingen som vill ha enighet. Det kostar liksom. And no one wants to pay. Tycker du oxå sitter i ett torn och trumpetar. Du ser så det kan bli.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 08:18:00
|
|
Peter |
Nej, jag diskuterar och besvarar invändningar.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 10:06:00
|
|
Förvirrad |
Jag håller med Jörgen till stor del. grundproblemet män retar sig på verkar vara att på 10 artiklar om kvinnornas problem så kommer en om männens.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-16 10:07:00
|
|
Förvirrad |
Och en väsentlig skillnad verkar också vara att de flesta debaterande "antifeminister" bland män i grund och botten verkar vara humansiter och stödjer kärnan i feminismen men vill inte tappa greppet om verkligheten helt vilket elitfeministerna vill med sina sagor. Speciellt inte då dessa sagor för länge sedan motbevisats av naturvetare och forskare på de flesta plan.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-16 18:25:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Jo, och ingen vill få sin egen verklighet ifrågasatt eftersom det varje individ upplever är högst verkligt för dem. Kan upplevas frustrerande då om någon säger motsatsen...
Fan, kan inte hålla mig härifrå
|
| |