Skippa Florence-andan

Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 01:25:00
Calle Z
För av den enkla anledningen, det skulle punkterar höger-extremisternas argument och att vi skulle ha fått en sansad debatt om problemet.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 01:47:00
Calle Z
Du är folkvald. Du skriver här men du anser dig tydligen för fin för att svara! Pöbeln och packet ska få läsa dina ord, men du kan aldrig sänka dig ner på deras nivå och svara på en fråga? Det är 2004 nu!
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 02:02:00
Calle Z
Ta debatten eller så sluta skriv här! Ska vi vara imponerade över att en liberal riksdagskvinna gör oss denna äran att skriva här? Men å andra sidan så förstår jag dig. Håll skenet uppe! Tar ni debatt med oss vanliga "Svensson" så förlorar ni. Så lycka till.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 02:31:00
Calle Z
Liberal är bra, det är jag också! De homosexuellas frågor får aldrig glömmas! Tryck på här och skriv en artikel att vi i Sveriga inte får neka de muslimska homosexuella deras rättigheter! Låt oss kämpa för att få se ett homosexellt par få vigas i en moské!
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 09:46:00
Joakim Johansson
Bra skrivet Calle. Det finns så mycket som våra kära politiker aldrig har ryggrad nog att tala om. Problem som folk i allmänhet pratar om och funderar öer. Ett av dessa är utan tvekan hur vi kan tillåta dessa avarter av olika religioner och kulturer som tyvärr florerar bland en del invandrare. Något som leder till klara brott mot både lagar och moral. Men om detta är det tyst. Feghet är ordet.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 11:38:00
Michael Ståhlberg
Jag kommer fortsätta röstskolka. Jag vet ju, realistisk som jag är, att min röst ensam inte påverkar någon valutgång. Rösträtt ger bara makt på föreningsnivå. Att tro något annat är vidskepelse.
Rösträtten är den minst angelägna av de demokratiska rättigheterna. Yttrandefriheten är den enda omistliga.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 13:13:00
Tommie Nygren
Här håller jag med dig, Micke. Jag inser att jag nog bara har en delmängd åsikter gemensamt med dig, men det är så det är ibland. Den nuvarande politiska arenan tillåter inte såna erkännanden, som att sossarna t.ex. skulle våga hålla med en moderat nån gång. Jag tror inte vi är sämre i matte pga invandrare dock. Jag är å andra sidan en av dem som anser att kunskap i matte är underordnat kunskap i kritiskt tänkande och personlig utveckling.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 21:36:00
ll
Att matten tar mer stryk än andra ämnen beror på att man där har ett större behov av en bra lärare. I de flesta ämnen kan man ju läsa in allt utan lärarhjälp så fungerar ju skolan i praktiken idag men i matte fungerar det inte. Lär man sig inte grunderna är det dessutom omöjligt att "komma in" i matematiken senare.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-17 19:58:00
Calle Z
Testing testing..
Inlägg #10: Postat: 2004-12-17 21:25:00
Calle Z
Så vad kan det då bero på att de svenska skolelevernas resultat bara sjunker jämfört med andra länderna? Kunskap i matte är inte underordnat något annat, att påstå det är löja!
Laddar...