Hot mot yttrandefriheten på Sourze

Inlägg #1: Postat: 2004-12-17 09:44:00
Stefan_B
Ser ut som om Sourze har löst problemet nu iallafall...
Inlägg #2: Postat: 2004-12-17 09:47:00
djpjgj
Bra Alf, jag står kanske inte på samma sida som du politiskt varje gång och du framstår som alltmer sympatisk, tycker jag, men du ska ha heder för att du står för det du skriver, med namn och allt - det är ju inte alla som gör. Och nu när vi är tvungna att vara inloggade för att kommentera, blir det nog ändring på det du kanske skrev artikeln innan det kom på tal?.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-17 09:48:00
AC Collin
Vi har väl alltid varit konflikträdda och undfallande i detta karga land. När det är långt mellan gårdarna kan man inte utsätta sig för risken att skaffa sig ovänner om vintern blir lång och hård. Ingen skugga ska falla över redaktionen, inloggning kan ses både som en bestraffning och en möjlighet. Förhoppningsvis blir Sourze förknippat med modiga människor som vågar stå för sina åsikter.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-17 11:49:00
Unto S
Det är farligt att inskränka yttrandefriheten och därmed demokratin. I Sourzes fall tycks de flesta acceptera inskränkningarna. Viss förståelse har man, det är många som har råkat illa ut här på Sourzes sidor. Men någon politisk storm lär det väl inte bli. En av dom som har angripits av avskrädet är Lars Ohly.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-17 12:20:00
AlfVerner
Nu fick jag mitt inloggningsnamn som namn, det kanske man skulle utnyttja.... Hur som helst så tycker jag att inskränkningen 1. Är mycket synd, 2. Tvingas fram av JUST dom som ANGRIPER yttrandefriheten 3. Visar att yttrandefriheten är relativ och aldrig kan bli något annat än ett mål. Sourze försökte gå hela vägen men ...
Inlägg #6: Postat: 2004-12-17 12:27:00
Motsvarande
Oerhört skönt att denna "inskränkning" äntligen kommit. Tidigare har det ju inte varit så stor ide att försöka föra en seriös diskussion i kommentarsdelen.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-17 12:37:00
marcarolo
Synd, debatten kommer inte att bli lika livlig som tidigare. Men eftersom några få inte kan sköta sig är det tyvärr nödvändigt.
fd. ll samt Bergmark
Inlägg #8: Postat: 2004-12-17 13:40:00
miljonisse
Alf: Jag tror inte det är sant, har du själv kommit fram till den här insikten? Då bör du också ifrågasätta ditt tidigare sätt att kommentera andras inlägg. Du har inte varit mycket bättre på att ge kritik, än dom du nu kritiserar; sopa rent innanför din egen dörr först.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-17 15:18:00
Jörgen Öhlund
Jag håller med i mycket förutom att Mustaforna alltid kommer med skit. Har sett en hel del massa seriösa och faktiska ganska kloka inlägg som inte varit personangrepp eller inlägg för att sänka nivån på diskussionen, men tyvärr drunknar de inläggen oftast i all skit, vilket många retar sig på.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-17 16:21:00
Jan E
Instämmer, alla borde inse att med åsiktsfrihet följer ansvar. Men jag tror inte att debatten behöver bli torftigare pga av registreringskravet. Dock borde även den gode Alf välja sin formuleringar lite bättre och inte gödsla sina kommentarer med ord som t ex fascism så fort det handlar om politiska inriktningar från s och högerut. För övrigt har du nog valt fel skällsord för Mike; pissliberal brukar man säga om försiktiga och mesiga liberaler – och det kan man väl knappast säga om Mike?
Inlägg #11: Postat: 2004-12-17 20:57:00
Calle Z
Synd att en idiot kunde göra så mycket skada. Nu kommer debatten att bli sämre. Men samtidigt så var det nog rätt väg att gå. Tyvärr.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-17 22:52:00
Friskytten
Test
Inlägg #13: Postat: 2004-12-18 14:13:00
Anna Drangel
Det är skittråkigt att det blivit såhär! Även om jag själv har fått en massa taskiga kommentarer, så föredrar jag det framför ett seriöst tråkigt och politiskt korrekt kommentarsforum...
Inlägg #14: Postat: 2004-12-19 01:58:00
Jon Hallqvist
Sover folk med ögonen på sourze? Källkritiken är kul att ifrågasätta, då målar alltid folk in sig i hörnen. Om sourze börjar med inskränkningar så är de inte ett dugg friare än nåt annat media. Mustafa är en pionjär, ett gott exempel. Och jag ser att han tagit till sig av de visa ord som Martin Luther King vrålade ut nån gång förrut, "Människan har en moralisk skyldighet att bryta mot orättfärdiga lagar!".
Inlägg #15: Postat: 2004-12-21 13:07:00
Per W
1 Skaffa ett antal hotmail-konton 2 Sno ett par personnummer eller konstruera några fiktiva obs det ska vara rätt checksiffra 3 Skriv fiktiva pesonuppgifter 4 Registrera signaturer t ex "Mustafa Höst", logga på och skriv kommentarer. 5Anmäl Source till Datainspektionen för brott mot PUL
Inlägg #16: Postat: 2005-02-17 05:33:00
sphincter
Yttrandefrihet ar bara en illusion. Den galler bara for dem som har "ratt" asikter.
Laddar...