Inlägg #1: Postat: 2004-12-16 07:53:00
|
Dennis |
Eller annorlunda uttryckt: de som vågar tänka själva förstår snart orimligheten i att Sveriges styre trycker ner svensk kultur utom när den ska visas upp för utländska delegater förstås. Istället för att uppmuntra en sund nationalism med goda medborgare så har politikerna klantat till det genom att driva de med nationalistiska åsikter långt ut på högerkanten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 09:49:00
|
Tommie Nygren |
Folk har ju flytt för att de är förtryckta i sina hemländer till Sverige. Då är det givetvis helt groteskt att vi förtrycker oss själva av någon slags missriktad hänsyn till de som kommer hit. Jag tror inte de önskar detta heller, verkligen inte. Det är nog inte invandrarna som är problemet här... utan våra skitnödiga politiker och folk på fel platser i skolorna.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 14:24:00
|
Dennis |
Exakt så. Om jag skulle flytta till Turkiet så skulle jag knappast bli upprörd över att höra den turkiska nationalsången. Har aldrig hört talas om att det skulle finnas någon invandrare i Sverige som blir upprörd över den svenska nationalsången. Det är bara fantasier som spökar i huvudet på pk-folket...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 15:35:00
|
ll |
Det pk-folket är rädda för är ju att "rasismen" helt plötsligt ska blossa upp när nationalsången sjungs. Som i sekvensen i filmen Cabaret där unga nazister en efter en ställer sig upp och med hög och tydlig stämma sjunger med.
|
|