Svenska nationalsången är rasistisk

Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 23:43:00
Anders Klasson
Du kan ju alltid sjunga några fina
sånger om respekt i det framtida
Svensk-reservatet i övre Norrland.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-16 00:01:00
Calle Z
Snacka om fördommar? Varför skrev du inte feta VITA män i från medelklassen? De som får ta smällen det är inte någon medelklass, utan arbetarklassen! Överklassen och medelklassen ser nog till att flytta till svenska bostadsområden. Det är jäkligt lätt att vara för någotting när man själva inte behöver leva mitt uppe i det!
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 00:40:00
Madeleine Nordstierna
Varför denna rädsla för det främmande? Mångfald är bra, kryddor är gott, eldig dans är kul. Jag tror outbildning är gro grund för rasism.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 00:57:00
Calle Z
Du är ett sk troll? Precis som jag misstänkte, sourzes pajas kanske? Outbildnig är grogrund för rasism! Jo jag tackar. Fördommar? Elit-tänkande?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 09:52:00
Tommie Nygren
Jag tror inte du har läst min artikel eller velat förstå den. Alternativt enbart trollar. Jag framförde i min text inga invändningar mot de mångkulturella inslagen, eftersom jag är för det mångkulturella samhället och inte tror på gränser. Men i det samhället ingår svensk kultur och i svensk kultur ingår vår nationalsång. Att man sjunger den är inte en kränkning, ett förbud av den är det dock. Du försöker provocera någon med en helt bisarr tolkning av min text utan verklighetsförankring.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 10:38:00
Marcus
Madeleine... DU är köns-rasist när du säger Feta män från överklassen... Det är så sjukt av dig ...det är du som är rädd för främmande kulturer efterssom du själv inte tillhör den "feta manliga medelklass"-kulturen...
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 10:39:00
Marcus
Mångfald betyder att också ta in just "feta män från medelklassen" dom tillhör också mångfalden. Det är du som är rädd för främmande ingen annan.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-17 00:06:00
Anders Klasson
Var Madeleine Nordstierna kommer
ifrån är det ju ingen tvekan om,
överklassen såklart. På 1930 och 1940 talen hyllade denna
överklass Adolf Hitler, för då var
det "politiskt korrekt",idag hyllar
samma dj-vla överklass
mångkultur och massinvandring
för idag är just detta "politiskt korrekt", dessutom tjänar dom ju en
hacka på att anställa Polska och
Lettiska slavarbetare istället för "dyra" Svenska arbetare,därav
pladdret från det hållet.
Laddar...