|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 21:09:00
|
|
krister |
Sverige har troligtvis mest nazister per capita. Det är inte för inte som vi är som kvällspressen skulle säga "världsledande" inom vitmakt musik.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 23:48:00
|
|
ll |
Att det blivit legitimt att kalla högerextremister för nazister är ännu en sådan där vansinnig sak som bara ökar deras inflytande. Om man märker att man inte kan diskutera invandrarpolitiken utan att bli kallad nazist är det inte konstigt att man närmar sig SD och ND.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 02:29:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Man ska passa sig för hat, det var väl det hela artikeln handlade om?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 10:18:00
|
|
Tommie Nygren |
Den handlade om allt möjligt och det är bra att den sporrar diskussion. Det är som när Israel kallar all Israelkritik för antisemitism, det gör att vi till slut inte kommer känna igen antisemitismen när den biter oss i röven. Samma taktik, kan man säga. Israel använder den för att skydda sig, mot invandringspolitik-kritik används den för att tysta kritiken.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 19:45:00
|
|
sofia |
Jag tror väldigt många svenskar tänker samma saker om invandrare och det mångkulturella samhället. Det märks inte minst när man umgås bara med kompisar.
Men i klassrummet vågar ingen ens insuera något sådant. Man borde diskutera detta mer. Det råder riktig tabu på detta område i sverige.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 21:15:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Ja, men det mångkulturella samhället behöver inte vara något dåligt alls om det sköts rätt, vilket det ibland faktiskt gör. Att skylla på invandrarna själva är bara fegt, helst när det är våran egen regering som satt spelreglerna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-17 10:19:00
|
|
tomster |
Det håller jag med om. Det är inte individerna som är problemet, det är överpolitiseringen av invandringen. Politiker tror sig kunna lösa alla problem med en utredning osv, vilket ju är helt befängt. Personligen gillar jag ju andra kulturer och tror därför inte att mångkultur i sig är ett problem. Jag tycker dock att förnekelse av vår kultur är ruggigt obehagligt. Men mötet mellan två kulturer skapar inte problemen, det gör ekonomisk misär och liknande.
|
| |