Feminism humanism

Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 17:18:00
Forts.
När man läser kommentarerna här så får man för sig att det är en massa singlar som skriver av sig om hur fruktansvärt det måste vara att bo ihop med någon av det motsatta könet för då skulle det ju hela livet plötsligt förvandlas till ett krig eller i bästa fall till ett schackparti där det gäller att vara den som har bäst press på sin motståndare - förlåt, kärlekspartner.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 17:23:00
Forts.
Kvinnan i Sverige fick rösträtt efter det att afroamerikanen fick det, har jag för mig, och detta en bra bit in på 1900-talet. Att prostitution förr i tiden till största delen var relaterat till kvinnans beroendeställning till mannen hycklar.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-15 17:24:00
Svar 2 igen
Kvinnan i Sverige fick rösträtt efter det att afroamerikanen fick det, har jag för mig, och detta en bra bit in på 1900-talet. Den som påstår att prostitution förr i tiden till största delen inte var relaterat till kvinnans beroendeställning till mannen hycklar.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-15 17:27:00
Forts.
Kvinnor behandlas fortfarande generellt sätt sämre än män i vårt svenska samhälle. Detta måste vi få bukt med. Därefter kanske vi kan få bukt med det faktum att ett litet antal personer i toppen av Sverige tjänas av en stor majoritet som efter vad man kan märka bara får det sämre. Dags för revolution snart kanske?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 17:31:00
Forts.
Jag anser faktiskt att en politiker som när viss tid förflutit inte kan vissa upp ett endaste reellt gott han eller hon gjort för landets medborgare i stort har förverkat sin tid som politiker och blir tvungen att ta ett annat jobb. Att som Göran Persson inte hålla vad man skriftligen lovat hade självklart inneburit livstids utvisning från den politiska arenan.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-15 17:33:00
Forts.
"Jag kan inte uttala mig om detta enskilda fall ..." - ja, ett sådant uttalande från en myndighetsperson kommer att generera en fet bot. I mitt samhälle kommer alla paragrafer man kan stå och skratta och gömma sig bakom att raseras.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-15 17:34:00
Forts.
Den politiker som genom sitt agerande visar att han anser att det är de som röstar på honom som skall tjäna honom och inte tvärtom blir inte bara av med sin politikerpost utan får därefter skaka galler säg i ett halvårs tid.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-15 17:37:00
Forts.
En person som likt Lars Leijonborg förolämpar det svenska folket rätt upp och ned i teverutan jag tänker här på ett program som handlade om svenskens arbetsvilja kommer nästa dag att få en order att infinna sig i domstol och där stå till svars för sin muntliga förnedring av vårt folk.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-15 17:38:00
Forts.
Låter detta som en kvasidiktatur? Ja, i dag, käre Sourze-läsare, så lever du i en förment demokrati där du knappast har något att säga till om själv över huvud taget. I mitt samhälle hade även toppen tvingats göra rätt för sig.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-15 17:41:00
Forts.
Den företagsledare som börjar knussla om att han lämnar Sverige om hans arbetare får så pass bra betalt att även de kan unna sig någon lyx ibland utvisas med omedelbar verkan på livstid till valfritt land. Med andra ord: i mitt samhälle hade det varit färdigdaltat med toppen.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-15 18:13:00
Anna Nilsson
uppfriskande : Jag röstar på dig musse.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-15 20:28:00
Peter
Mustafa, din skurk, bra skrivet!
Laddar...