|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 11:26:00
|
|
Anna Nilsson |
fast det är ju ganska svårt att lösa ett problem om man inte först erkänner att det existerar eller hur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 11:33:00
|
|
Olof |
Frågan var: hur är tidplanen? Frågan var också: Vem har någon som helst nytta av att tala om den? Bra frågor. Kan vi få svar?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-15 11:35:00
|
|
Lina |
1.Ja, det är ju lite svårt att bestämma en tidsplan när man blir konstant motarbetad. 2. Män och kvinnor, barn och vuxna!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-15 11:37:00
|
|
Jörgen Öhlund |
För mig gör det inget om vi byter maktordning alls så länge jag och mina medmänniskor får bra vård,skola, arbetsmöjligheter osv osv. Eller att våra barn får en trygg och bra uppväxt så att de får värdefulla liv. det borde vara det viktigaste, sen är det vi själva i våra liv på marknivå som skapar strukturerna mellan varandra och där har vi alla mer eller mindre chans att påverkna, oberoende av kön, men beroende på personliga egenskaper.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 11:46:00
|
|
Lina |
Men om det nu bara beror på personliga egenskaper så blir man ju ganska nedslagen som kvinna. Då är vi alla helt enkelt bara sämre personer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-15 12:09:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Tycker du att man är sämre som kvinna? Jag tycker definitivt inte det...inte i den vardag och verklighet jag lever i, där ser jag orättvisor mot alla hela tiden, oberoende av kön eller tillhärighet... Vår maktordning i sverige representerar juh inte precis mig heller, om det var det du trodde.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-15 15:04:00
|
|
Chris.X |
Jörgen: Men tyvärr har många feminister en otrolig förmåga att bara se kvinnliga nackdelar samtidigt som de fullständigt skiter i nackdelar som många män drabbas av. Så kommer det förmodligen alltid att vara.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-15 15:52:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Ja, men så är det vad det än gäller, alla ser bara sina egna problem först. Däremot är det bra att man uppmärksammar problem, men ibland måste man även se vad som är relevant och vad som bara är självömkan. Feminismen fyller många bra funktioner men ibland är den tyvärr överdriven, men dock inte onödig.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 09:41:00
|
|
Lina |
Jag anser inte att patriarkatet bara missgynnar kvinnor, jag vet att både män och kvinnor skulle ha det betydligt mycket bättre i ett jämställt samhälle.
|
| |