Feminism humanism

Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 10:41:00
forts.
Lilla van, och det menar jag av valvilja, an ar du ung och det kan jag forsta. Men vad ska du med demokrati till om du inte vagar tanka sjalvstandigt, vagar granska alla dina losryckta, traggiga pastaenden?
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 11:03:00
oscar
Klapp klapp på huvudet från Inger som vet allt och ser bortom alla ideologier -den första att finna den absoluta sanningen. Var är du nu Inger, där den vita heterosexuella kvinnan har all makt?
Inlägg #3: Postat: 2004-12-15 15:30:00
Pär Khuek
Shima, bra för dig att du ska börja på universitetet. Där kommer du få lära dig vad RIKTIG kunskap är: ifrågasättande, analyserande och kritiskt tänkande. Sådant är man inte mogen för i gymnasiet.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-15 16:25:00
Pär Khuek
Haha! När jag var tonåring visste jag också "allt". Om du läser Kirkegaard kommer du se att detta beteende är helt normalt för din ålder. Kritiskt tänkande kan du inte kalla det, för du är knappast kritisk mot dig själv :
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 16:40:00
Tommie Nygren
Shima: Din skolas profil må ha varit det, men du är ju t.ex. dogmatisk vad gäller de biologiska skillnaderna, du kallar litteratur som handlar om det för "bajsböcker" om det nu var du som skrev det. Det är inte kritiskt tänkande. Det är dogmatiskt tänkande vilket väl kan beskrivas som raka motsatsen.
Laddar...