Feminism humanism

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-12-15 10:52:00
Alf Carlsson
Diskussionen om studiemedelns generositet som en rekryteringsgrund för ALLA samhällsklasser, d v s rekryteringen av samhällets bästa resurser har bytts ut mot en totalt förvirrad och meningslös "genusforskning". Bara namnet kan få en att kräkas.
Inlägg #22: Postat: 2004-12-15 10:54:00
Daniel
Ho ho! Om Alf Carlsson och Bo Rothstein kan vara överens om något skall jag tamigtusan köpa aktier i Telia. Då är det uppochnedvända världen. För övrigt anser jag att Rothstein har rätt i att genusforskningen bör vara förutsättningslös.
Inlägg #23: Postat: 2004-12-15 10:58:00
Alf Carlsson
Rösta fram mig till makten så ska jag avskaffa "genusforskningen" det första jag gör och ersätta det med ett seriöst POLITISKT arbete för människors lika värde överhuvudtaget.
Inlägg #24: Postat: 2004-12-15 11:06:00
Alf Carlsson
18>Det Rothstein beskriver är hela poängen med "´genusforskningen". Det finns en ambition i att komma ifrån det politiska ansvaret för jämställdheten och få JUST DEN DEBATT som Rothstein ges utrymme att föra. HAN är i detta sammanhang lika meningslös som genusforskarna och kostar bara pengar. Höj lönerna inom vården med alla pengar som genusforskningen kostar.
Inlägg #25: Postat: 2004-12-15 11:25:00
Nartin
mycket intressant Alf. Som första politiska utspel skulle du kunna skriva en motion om att utreda hur mycket genusforskningen kostar samhället.
Inlägg #26: Postat: 2004-12-15 11:57:00
Olof
Ang. svar 5. Såg alla att SN skrev "För vi ÄR ju ingenting, vi är bara konstruktioner av vår omgivning,". Här är kärnan i hennes dårskap. Hon kan inget om modern forskning om människans natur inom områden som biologi, antropologi etc. All sådan forskning visar att människan i allra högsta grad har en natur även om den är svår eller omöjlig att beskriva exakt. Men hat mot vetenskapen utom "genusforskning" förstås utmärker ju alla sanna feminister!
Inlägg #27: Postat: 2004-12-15 12:04:00
Resurser fördelas
Bra Alf! Det finns inget som heter: det finns inte pengar till det och det! Det finns massor av pengar i landet med världens högsta skattetryck men allt beror vad man vill använda pengarna till, vem som ska få dem! Och enl sossarna är det viktigare med tramset "genusforskning" i stället för t ex en bra skola för barnen! Så sluta mklaga och rösta bort dom!
Inlägg #28: Postat: 2004-12-15 15:49:00
Johnny Reb
Jag är inte sådär våldsamt förtjust i
tanken på en borgerlig Regering
för det brukar inte vara bra för
fattiga Svenskar,dom får det ännu
värre då.Men en fördel med det hela
är att då slipper vi i allafall
Svensk-Hataren Mona Sahlin-muslim
Fast då får vi en annan
Svensk-Hatare i Regeringen istället,
nämligen Lars Leionborg.Dom
Svensk-vänliga politiska alternativen finns utanför Riksdagen.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...