|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-15 00:40:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
Dvs, bortsett från ett par personer.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 00:43:00
|
|
Joakim Johansson |
Jag har varit inne på just detta i ett annat inlägg här under. Problemet, som jag ser det, är att sunda och vettiga feminister inte tydligt tar avstånd från de som vräker ur sig en massa könsrasistiskt strunt. Ni verkar heller inte ha viljan att göra detta avståndstagande. Då blir det svårt att veta var ni står helt enkelt. Så därför lyder mitt råd: Samla ihop er och ta avstånd från skrikfeministera. VISA att det finns en annan sida.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-15 00:53:00
|
|
Ziggy |
"De citat Ståhlbeg väljer är nutida, medan många män i makt Aristoteles var rätt tidig har spytt galla över kvinnor i tusentals år."
Hmm, undra vilket som är sämre, nutida galla eller antik galla?
:
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-15 00:57:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
Ziggy!
Mitt exempel illustrerar att kvinnor har gjort detta i ett par år, medan män har sysslat med soygallandet under lååång tid. Jag jämför inte perioderna i sig, utan periodernas OMFÅNG.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 08:22:00
|
|
MickeR |
Sofia: lycka till att hitta motsvarande citat om kvinnor från män som är politker, journalister eller kulturpersonligheter. Sen vore det bra om du kunde släppa tanken på arvsynden - det är infantilt att dra upp "historien" som intäkt för att vräka ur sig vad skit som helst.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-15 09:06:00
|
|
Nartin |
Sofia, vad skulle du bevisa genom att gräva fram sjuka citat från "män" gällande kvinnor. Att "män" är lika dumma som feminister? Jag kan ju inte hjälpa att jag är av samma kön som dessa dumgubbar, men de som är feminister, har VALT att sälla sig till samma grupp som såna som Skugge, Winberg etc.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-15 09:09:00
|
|
Nartin |
dessutom har vissa feminister en fäbless för att ALDRIG ta avstånd från NÅGON som kallar sig feminist. Kolla på citaten från Rytel i Ståhlbergs artikel. Varför inte bara säga "Rytel tar jag avstånd från, hon gör feminismen en otjänst" istället för att försöka bortförklara och rationalisera tolkningar av Rytels verbala spyor.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-15 09:42:00
|
|
Nartin |
Sofia, vissa män ägnade sig åt häxbränning förr i tiden. Med din logik skulle kvinnor alltså kunna bränna lite män ostraffat nu, som "hämnd" för historien.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-15 09:51:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
Det finns olika definitioner av feminism. En del håller med Skugge/Rytel m.fl, andra gör det inte. Tyvärr, för de andra feministerna har Skugge/Rytels m.fl citat och utspel fått kontituera vad feminism ÄR. Synd att det inte problematiseras mer, utan istället används som någor statiskt. Det är exakt lika blint som att säga att ALLA "invandrare" representeras av ett fåtal brottslingar. Ett sätt at resonera som rasister brukar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-15 09:58:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
MickeR!
Visst kan jag leta upp liknande citat, från Aristoteles till nutida fittstimsdiskussion. Men jag gör det inte. Det vore att ackompanjera Ståhlberg och hans gelikar, fast åt motsatt håll. No way!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-15 10:09:00
|
|
Tommie Nygren |
Just detta är fascinerande. Men det blir så lätt defensivt, man "måste" ta avstånd från osv osv osv. Det är ju en enkel fråga egentligen: håller du med Gudrun om att män ska betala en särskild skatt? Håller du med "extremfeministerna" om männens värdelöshet? Om man GÖR det så kan man tyvärr inte räkna med att "männen" vill vara med och snacka, eftersom utgångspunkten är konfronterande och delvis hämndinriktad.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-15 10:16:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
"Mansskatt" går bort. Män som värdelösa kan jag inte skriva under. Dock finns det ju uppenbarla problem mellan män och kvinnor i dag, baserat på att kvinnor uppmärksammar mäns överordnade makt och att män i många fall dementerar, bortförklarar eller idiotförklarar detta påstående!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-15 11:15:00
|
|
Nartin |
Jag röstar för Mans-skratt! DET vore nåt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-15 12:02:00
|
|
Olof |
Svar 10: "MickeR! Visst kan jag leta upp liknande citat, från Aristoteles till nutida fittstimsdiskussion." Vi kan redan tricket med Aristoteles. men jag kan ett annat trick: Vad tror du att Aristoteles fru om hennes make när ingen var där och antecknade? Svar: Läs och lyssna på vad kvinnor säger i dag offentligt när de är tillåtna att säga vad de vill offentligt. Kolla Stålbergs artikel om du glömt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-15 12:14:00
|
|
Tommie Nygren |
Gör de? Idiotförklarar vi att män har mer makt? Ta fram lite sköna citat... är det inte mer att vi inte går med på "er" förklaringsmodell och lösningsförslag, vilka de nu kan vara? Jag personligen dementerar inte detta, du kan inte döma mig eller mansismen efter vad någon annan än just jag och de som håller med mig sagt.
|
| |