Feminism humanism

Inlägg #1: Postat: 2004-12-14 23:47:00
Joakim Johansson
För övrig tycker jag uppriktigt synd om alla seriösa feminister som ständigt tvingas kämpa i dessa personers kölvatten. Alla feminister med lite vett i skallen du Shima? borde gå samman och offentlig ta avstånd från dessa skrikfeminister som mest av allt bara vill höras och synas.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-14 23:49:00
Sofia Hadjipetri
När är förtryckta grupper fötsöker ge igen, gör de oftast det med ord/skämt/överdrifter. De försöker skaffa sig en makt via orden, en makt som förvägras dem i det reela livet. Skugge och Rytel gör just detta. De spyr ut sitt missnöje över patriarkatet via just ORD. Shima gör samma sak, fast hon väljer andra uttryckssätt. Varför hakar du upp dig på det extrema exemplet?
Inlägg #3: Postat: 2004-12-14 23:49:00
Joakim Johansson
De gagnar ju knappast eran sak, snarare tvärt om.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-14 23:53:00
Joakim Johansson
Sofia: Jo jag vet att det funkar så med överdrifter osv för att ställa vissa företeelser på sin spets. Men det innebär inte att man kan gå precis hur långt som helst. Det finns faktiskt även gränser på det planet. Och när det går över till hat, fördommar och rena lögner, ja då har det gått för långt. Överdriv gärna, var kaxiga och hårda. Men var det på ett ärligt sätt.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-15 00:01:00
Joakim Johansson
Shima: Ni kanske står för samma ideologi, men för er egen skull borde ni ta avstånd från dessa personer. Det blir nämligen omöjligt att ta er på allvar så länge ni låter dessa personer dominera debatten. Stämningarna i kommentatorsfälten här på Sourze borde ge er en viss ledning om vad många tycker om skrikfeministernas retorik.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-15 10:10:00
Thomas
Feministerna tror att det inte spelar någon roll hur mycket hat de sprider men det är just det det gör.Den mentala genomsnittliga utvecklingen i Sverige försämras år från år.En bidragande orsak till det är att feministerna med sitt inlyttande i media ökat hat hos kvinnor.Vilket leder till en genomsnittlig nedgång av mental hälsa
Inlägg #7: Postat: 2004-12-15 10:42:00
Tommie Nygren
Varför vill du inte ta avstånd från dem? För att då skulle de börja skrika om att du var manslakej kanske? Du behöver inte ta avstånd från dem, egentligen. Men det är ju så att du inte får tycka att Skugge är dum i huvudet det tycker jag att hon är... eftersom hon är kvinna.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-15 10:59:00
D.E
Så trött, så trött...samma sak hela tiden : "de representerar inte min form av feminism". VAKNA!! Det är radikalfeministerna som syns och hörs, de är dessa personer som har makt att försämra samhället och gör så. En ideologi skall dömas efter sina frontfigurer och ledare vilket gör att feminism idag KNAPPAST har något att göra med humanism!
Inlägg #9: Postat: 2004-12-15 10:59:00
D.E
...om så inte är fallet. Har jag rätt då jag säger att "Nazism humanism"? Visst Hitler och hans elit var knappast det men bland alla de som röstade på honom fanns det ju säkert några snälla och trevliga människor?
Inlägg #10: Postat: 2004-12-15 12:12:00
Tommie Nygren
Good point. Det fanns säkert medkännande nazister som argumenterade på samma sätt "vi representerar en icke judefientlig nazism och vill förädla den ariska rasen utan att utrota alla andra raser, döm inte nazismen efter den där gapiga Hitler". Och nu är diskussionen slut eftersom jag tog upp Hitler.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-15 16:20:00
Mattias A
Visst är det ironiskt att ovan feminister frånsäger sig "undantagen" på ett snarlikt sätt som de beskyller oss män kollektivt för att göra gentemot män som misshandlar?
Laddar...