Sverige - en otrygg stat

Inlägg #1: Postat: 2004-12-14 23:26:00
Gullan af månstråle
Vi är helt enkelt jävligt trötta på allt trams som den välbeställda såsseeliten har ställt till med. Jag är ledsen om sveriges arbetande medborgare inte längre ställer upp på någon solidaritet gentimot all världens misstänkta terrorister. Vi har nog med problem som det är, och det lär inte bli bättre i framtiden. Så sorry men så är det.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-15 14:29:00
Mike
Förstår du vad hon skriver Jan? Tycker du att parallellerna med Sydafrika, Nazityskland och Chile är rimliga? Nej, Sverige ska inte medvetet lämna ut människor till tortyr. Jag har inte klart för mig om de medvetet gjorde det. I alla händelser finns det nog männsikor som gjort sig mer förtjänta av våra omsorger.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-16 09:17:00
Jan Schmidt
Lämnar man ut människor till Egypten, borde det åtminstone finnas en viss medvetandegrad om risken för tortyr, ja... tycker åtminstone jag.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-16 10:56:00
anne skåner
Jag skriver att om det varit ett liknande politiskt klimat hur skulle Sverige agerat då. Terrorismstämpeln gör att Sverige samverkar med diktaturer och länder som inte lever upp till kravet på mänskliga rättigheter. Dessutom gjorde vi det defenitivt inte under andra världskriget när det gäller Nazitysklands framfart i Europa.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-16 14:07:00
Mike
Terrorism är inte en "stämpel" det är en realitet, i alla fall utanför vänsterns USA-hatar hallucinationer. Det är lite skillnad att bli "stämplad" med en gul stjärna för att man är jude eller för att man har fel åsikter jämfört med att konspirera att döda 100-tals eller kanske 1000-tals oskyldiga.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-16 14:17:00
Jan Schmidt
Och jag tycker att skit samma vad brottet är, Sverige ska inte lämna ut brottslingar till länder där de riskerar att bli torterade och vi ska defintitivt inte göra det på begäran av andra länders spionorganisationer! Det finns väl fängelser i det här landet också, om man vill låsa in terrorister!
Inlägg #7: Postat: 2004-12-16 14:39:00
ll
"länder där de riskerar att bli torterade" -Ja tyvärr är det ju svårt att definiera. USA kanske tillhör dom länderna? Kanske sverige också?
Inlägg #8: Postat: 2004-12-16 15:03:00
Mike
Sv 6, Du tycker det är skit samma om man är jude eller terrorist., "brott" som "brott" med andra ord.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-16 19:43:00
Jan Schmidt, svar 7
USA hör ju till de länder som tillämpar dödsstraff, alltså kan det inte komma ifråga någon utlämning dit i vilket fall som helst enligt svensk lag. Och Sverige torde få lite svårt att utlämna folk till Sverige, tror du inte?
Inlägg #10: Postat: 2004-12-16 19:44:00
Jan Schmidt, svar 8
Å nej, Mike, så lätt sätter du inte dit mig! Läs igen: "Och jag tycker att det är skit samma vad BROTTET brottet, inte "stämpeln" är...". Ovanligt fult försök att smutskasta mig genom att dyvla på mig en uppfattning som jag inte har och inte givit uttryck för - om det inte är DU som anser att det är ett brott att vara jude..?
Laddar...