Bortskämda medelklassfeminister

Inlägg #1: Postat: 2004-12-14 07:12:00
Peter
Fortfarande är inte feminsternas agenda högst prioriterad av oss alla och fortfarande finns det andra åsikter. Som en parodi på den sadistiska skolfröken läxade de med självklar överlägsenhet upp allt som andades tvivel om den rätta tron.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-14 07:14:00
Peter
Finns det bland dessa iskalla maktspelare någon som har egen erfarenhet av män?
Inlägg #3: Postat: 2004-12-14 07:28:00
Peter
Dessutom har det nu smugits in våld mot barn också. Det är tydligen något män också ska ha skulden för via mansrollen, trots att det kanske är vanligast att kvinnor slår barn. Som vanligt är det svårt att få tag på fakta, eftersom det SKA bara tas fram siffror som mäter hur ofta någon man utför våld.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-14 07:29:00
Peter
Enligt en kvinnlig jurist som arbetat länge jag med våldsoffer och som jag pratat med är det för det mesta kvinnor som slår barn. Feminsterna bryr sig inte så mycket om sanningen, utan makten över "bilden". Är det någon som känner till någon undersökning om våld mot barn, som kan belysa detta?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-14 07:36:00
Peter
Om kvinnor faktiskt oftare slår barn, så beror det nog på att de ofta tar ett större ansvar för barnens uppfostran.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 08:00:00
Göran
Det behövs uppenbarligen forskning inom detta område. Som det är just nu är det enkelt att lägga all skuld på män. Man behöver undersöka i vilken utsträckning män och kvinnor blir misshandlade, vilka som slår barn samt vilka män som slår sina kvinnor finns det kulturella skäl mm. Innan dess kommer vi inte veta säkert.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-14 08:17:00
MickeR
Presskonferensen var en parodi. Där satt genusproffsen på rad och la fram sina teser och predikade sin tro. Om jag fattade rätt så var de arga över att man bektraktade de män som slår som undantag när de, enligt feminizterna, i själva verket är normala män. Att alla fakta motsäger detta struntar de i. De vill skriva om verkligheten och förtrycka män genom lagstiftningen.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-14 08:26:00
Långben Vinter
Tänker när jag hör detta åter på det märkliga med att endast två 2 riksdagspartier uppger sig EJ vara feministiska. De här galningarna ni berättar om är ju alla feminister. Alla som satt på denna presskonferens. Hur kan det vara möjligt att inte fler partier deklarerar sig som ickefeministiska och försöker få röster på det? Det måste ju vara åtskilliga vid det här laget som är dödströtta på dessa totala iskalla och förljugna elitfeminister? Eller?
Inlägg #9: Postat: 2004-12-14 10:21:00
Michael Ståhlberg
Kvinnor har mest kontakt med barn, hälften av mammorna är väl skilda? Så det är en automatisk misstanke att det är vanligare att kvinnor står för den mesta barnagan/misshandeln. Plus psykisk misshandel av barn.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-14 10:22:00
Michael Ståhlberg
Förmodligen är detta orsaken till att barnmisshandel får så lite massmedial uppmärksamhet. När såg ni ett fackeltåg mot barnmisshandel? Är inte skilsmässor ofta just psykisk barnmisshandel? Vem tar oftast initiativ till skilsmässa? Behöver Amelia etc. uppmana kvinnor att våga ta ut skilsmässa? Verkar vara män snarare som skulle behöva våga oftare. Själv lyckligt gift. Aldrig skild.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-14 10:23:00
Michael Ståhlberg
Vore intressant även att se hur barnmisshandel relaterar till kultur. Nu tänker väl nån att jag "fiskar i grumliga vatten", men jag tycker vi även måste få diskutera
hederskulturen och kvinnomisshandel. Advokat Elisabeth Fritz med rötter i Libanon har ju hävdat - rätt eller fel - att 80 av "invandrartjejer" med rötter i Mellanöstern är mer förtryckta än svenskor i motsvarande ålder.
Inlägg #12: Postat: 2004-12-14 11:01:00
John
Feministerna upptäckte tidigt att barnmisshandel inte gav dom några populistiska fördelar så de valde sexualle övergrepp mot barn istället eftersom det får mer publicitet och för att män är de som i majoritet begår övergreppen.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-14 11:16:00
MickeR
Tja... det är i alla fall mest män som döms för de övergreppen.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-14 11:31:00
Michael Ståhlberg
Av alla osannolika platser, så läste jag för några år på Kvinna AB AB Kvinna?, att till skillnad från män döms sällan kvinnor som begår incest till fängelse. En tingsrätt lät t o m mamman behålla vårdnaden, men pappan överklagade och HD ändrade domen. Obs. vill inte ha mildare straff för män, bara hårdare för kvinnor. Likhet inför lagen helt enkelt. Annat är ju en förolämpning mot brottsoffer.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-14 12:12:00
John
Resultatet idag är att vi har en snedvriden syn på de största farorna för barn och vi felprioriterar mycket tack vare att feministerna ville fånga allmänhetens intresse. Alla feminister är inte syldiga men det är som med kommunister, även om vissa har goda ideer så blir resultatet aldrig bra i stort.
Laddar...