|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-14 04:52:00
|
|
forts |
Jag tror att allt i själva verket bara är ett skådespeleri inför massorna för att få uppmärksamhet och göra sig ett namn. Det finns ju folk som mot alla rimliga odds gillar vad de skriver..så självklart rider de på vågen. De vill bara väcka uppmärksamhet och anstöt Skugges levebröd i ett nötskal.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-14 10:04:00
|
|
the big lebowski |
En parallell är frikyrkopastorer som talar i Kristi namn, men inte lever som de lär. Eller fotbollshuliganer, islamister, extremnationalister, etc,
Det är alltid den sorten som får mest publicitet. Skugges fans är påfallande ofta poesiskrivande högstadietjejer som är med i skolans dramagrupp. Men vilka är de 25 procent som kan rösta på Schyman? De som inte läser tidningar eller ser på TV?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-14 12:30:00
|
|
ll |
Jag har egentligen inte förstått varför Skugge anses som feminist. Jag har läst rätt mycket av henne och tycker att hon ofta skriver ganska roligt. Hon hatar ju snarare generellt sett samt anser sig själv stå över allt och alla. Eftersom hon är kvinna står hon ju då rent logiskt över männen. Men att det skulle göra henne till feminist har jag aldrig förstått.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-14 13:48:00
|
|
osmakliga |
Jag tror att Skugge fastnat i venkelvolten. att hon blev berusad av den uppmärksamhet hennes svada i den här saken gav.. och sedan tappade hon alla bromsar och begrepp i jakten på fortsatt bekräftelse som uppmärksammad krönikör och kvinna. mycket vill ha mer, så vad gör hon? jo, gapar värre och värre. Frågan är ju om själv tror på det hon kräker ur sig, eller om det bara är ett spel för gallerierna..
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-14 13:49:00
|
|
osmakliga |
vinkelvolten heter det förståss.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 14:52:00
|
|
bubblan |
Haha, den gamla vinkelvolten! Jag fastnade i vinkelvolten när jag chattade med en tjej för ett tag sedan. Det var trevligt.
|
| |