|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-13 11:16:00
|
|
Per |
Skämtar du? Tusentals och åter tusentals unga flickor ser ju upp till Linda Skugge. Det är klart att hon har inflytande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-13 15:51:00
|
|
Michael Ståhlberg |
När jag hör ordet feminism, osäkrar jag min pistol.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-13 16:30:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Malin Michea skrev en artikel om att hon var rädd för Linda Skugge! Och det förstår jag, för Skugge vill säkert behandla alla med ett handikapp precis som hon vill behandla pensionärerna. Typ ättestupa läs: eutanasi
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-13 17:39:00
|
|
Numb |
Ja, det kanske hon vill, men har hon någon som helst makt att göra det? Och vad har småtjejerna som ser upp till LS för inflytande då? Nu frågade jag Michael inte Malin. Är du rädd för Linda, tar du henne på allvar? Svara ärligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-13 19:59:00
|
|
Dumb |
Fånigt. Som du självklart inser är dina trötta beskyllningar om "rädsla" helt ur fas med verkligheten. Problemet med Skugge och liknande är ju att de tar en massa plats i folks medvetanden med sitt skitprat och därför stjäl utrymme från en vettig diskussion. Men sådant gillar ju människor som du Numb, eller hur? Varför diskutera sig fram till en lösning när man kan såra, gräla och tjyvvinkla argument?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 09:01:00
|
|
D.E |
Ja dessa kvinnor skrämmer mig. De driver på och hetsar upp mentalt sjuka fjortisfeminister som finns över hela landet. Dessa saker som misshandlar och vandaliserar ute i Sverige liten skala men de blir fler ser upp till dessa mediahoror. Utöver detta så tar alltid något halvt utvecklingsstörd liten politiker då och då henne på allvar och drar igång en debatt om saken. Numb: Är du naiv nog att inte tro att media sitter på enorm makt i detta land eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-14 14:08:00
|
|
Numb |
Någon kan inte läsa. Jag beskyller ingen för att vara rädd, jag säger det exakt motsatta. Ingen man är rädd för LS och andra mediafeminister för de har ingen makt när det kommer till kritan. Ingen alls. Media ägs inte av kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-14 15:29:00
|
|
Thomas L. Aabo |
HAHAHAHAHA! Så medieaktörerna har ingen makt. Hur korkad får man vara?!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-14 17:52:00
|
|
Pollux |
Media har extremt stor makt. Media har redan väckt intresset för feminismen hos väldigt många och stödjer Gudruns planer på ett feministparti. Media kan påverka väljare på att rösta på ett sådant parti och då är inte bara mansskatter och omvänd bevisbörda något att skratta åt utan ett hot mot allt arbete för jämnställdhet som någonsin har utförts i det här landet. Ett feministparti i sig är inte så farligt men med Gudrun i spetsen som media vill så skulle det vara en katastrof.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-15 09:20:00
|
|
Numb |
Väckt intresset, ja. Makt att påverka, kanske. Men vad kan de förändra i GRUNDEN? Det är vad jag skulle vilja veta. En feministisk riksbank? Ett feministiskt näringsliv? Skulle nog inte tro det...
|
| |