Bortskämda medelklassfeminister

Inlägg #1: Postat: 2004-12-13 11:10:00
Numb
Jag tror ingen man är ett dugg rädd för Linda Skugge. Jag tror ingen tar henne på allvar egentligen. Utom väldigt unga tjejer kanske. Om en man däremot talade om kvinnor som hon gör om män skulle kvinnor bli jävligt rädda. För den mannen skulle antagligen ha makten att förändra.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-13 15:54:00
Michael Ståhlberg
Men snälla rara med socker på. . . vem fan har snackat om att man är fysikt rädd för just Skugge, hon ser inte stark ut. Men visst nåt psyko som läst Scum-manifestet kan ju göra som Solanas, få för sig att försöka skjuta en man. Solanas försökte ju mörda den homosexuelle konstnären Andy Warhol av nån anledning.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-13 17:47:00
Numb
Oj. EN kvinna FÖRSÖKTE skjuta EN man... Du är inte fysiskt rädd för LS du tar henne inte på allvar, du vill göra en poäng. MOT feminister och feminismen. Som du inte heller tar på allvar. Det är jag helt säker på. Du vill bara spy ur dig DITT hat, men gör det i något mer sansade ordalag. Du är upprörd över att de får utrymme. Men på vems bekostnad egentligen?
Inlägg #4: Postat: 2004-12-13 20:01:00
Dumbo
Det är tryggt på något sätt att år efter år se samma sterila vinkling på alla frågor om kvinnor och män: Män ÄR helt enkelt alltid fel ute. Förr kallades kvinnor som hävdade sådant för bitchar. Nu kallas de visst för elitfeminister har jag för mig.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-14 12:22:00
ll
Dom här här hatskribenterna är inte representativa ens för den mest hängivna feministen. Så att diskutera feminism med deras citat är egentligen löjligt.
Det som är skrämmande är dock att vi verkar ha ett behov av att hata. Och att skribenter som tillfredställer sådana behov tiilåts husera under täckmantel av politiskt korrekta strömningear som feminism och antirasism.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 13:41:00
josephine
Att vara rädd för att V. Solanas bok skulle göra kvinnor till mördarmaskiner medan man glatt och oproblematiserat slår sig ner med en Hollywoodproducerad actionrulle på fredagkvällen är väl lite dubbelt? tror ni att videovåldet, lajvspelen och tvspelen är direkt skadliga också? Att män som ser på porrfilm går direkt ut och våldtar?
Inlägg #7: Postat: 2004-12-14 14:14:00
Numb
Bra fråga josephine, jag väntar med spänning på svar från alla som tror att Valerie har/hade nåt inflytande.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-14 15:26:00
Thomas L. Aabo
Josephine, jämförelsen hållar inte.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-14 16:09:00
MickeR
Thomas har rätt. Jämförelsen haltar betänkligt. Om man inte tror att böcker som SCUM har någon påverkan så har man inte förstått mycket. Jag antar även att Numb mfl i så fall anser att Mein Kampf eller Det kommunistiska mannifestet inte heller kan inspirera till något? Det är skillnad på en linjär Hollywood-action och en politisk/teoretisk skrift.
Laddar...