Glöm körkort - bilskolemaffian sätter stopp

Inlägg #1: Postat: 2004-12-13 09:04:00
Alf Carlsson
"Allt handlar inte om att ta sig från punkt A till punkt B utan olycka och dödade."-När det gäller uppkörning, så handlar det om "bilskolekoderna", att underordna sig den idéen som f.n. är förhärskande. T.ex "korsade armar när man svänger", där två skolor stå mot varandra och båda skolorna hävdar sin absoluta rätt och båda skolorna skulle kunna underkänna.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-13 09:07:00
Alf Carlsson
Även rondellkörning, som återkommer som debattämne, där båda sidor tjurnackat håller sin sanning och för länge sen har lämnat stadiet "sunt förnuft". Just den grundläggande inställningen, lugnet, en defensiv körning, visande av hänsyn etc., d v s den kvalitativa nivån, är underställd töntarnas kamp och drabbar inte minst privatisterna.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-13 09:11:00
Alf Carlsson
Det finns en huvudfråga för en inspektör att svara på; "Finns det någon som helst risk för att brister i menataliteten eller kring trafikreglerna kan orsaka någon trafikolycka?" Är svaret nej, så ska körkortet skrivas ut.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-13 09:15:00
Alf Carlsson
Den fråga som dotterns inspektör ställde sig var ett påstående: "Här kommer en privatist, nu ska jag leta upp så mycket kan för att fälla henne". Nervvraket ryckte i hennes ratt, och tvärnitade har aldrig ens funnits som tanke under över 1 års övningskörning!!, detta i kombination med ett arrogant flinande och hennes funderingar över om HAN ville ha raka eller korslagda armar sänkte sen hela uppkörningen.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-13 09:19:00
Alf Carlsson
Den bristande tillsynen över inspektörerna har skapat ett helt obefogat illamående. Det som hänt är fullständigt absurt och det är inte så att dottern kör normalbra, hon är en TALANG som redan nu kör mycket bättre än många jag känner.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-13 09:24:00
Alf Carlsson
Jag betalar 1000:- för att dottern förolämpas och själv vill hon inte att jag blandar mig, utan funderar istället på att lära sig "koderna" på bilskolan, d v s det som den sannolikt f.d. bilskoleläraren ytterst också ville. Det handlar inte om att kunna köra bil, utan om att underordna sig ett system.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-13 10:45:00
Kanske en avsugning?
Jag rekommenderr henna att ha sex i någon form med bilskolelärarna! Det bruka göra susen!
Inlägg #8: Postat: 2004-12-13 12:47:00
Alf Carlsson
Det är inte bilskolelärarna som examinerar, så där tror jag du är på fel spår, vilket för övrigt sannolikt gäller hela din närvaro bland mänskligheten.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-13 17:09:00
Gulag
Alf har alltid en stark önskan om förintelse av sina meningsmotståndare! Den sanne kommunisten visar sitt fula tryne!
Inlägg #10: Postat: 2004-12-13 19:00:00
Gertrud Asper
Erkänn, Alf. Du har inget körkort. Du har försökt få ett i fyrtio års tid, men du är och förbi en bildrulle. Har jag gissat rätt? Det är egentligen detta som grämer dig? Men så går det om man alltid vill hålla till vänster fast högertrafiken införskaffades för länge sedan. Du kan inte köra hur du vill. Även du måste anpassa dig. Bildrulle!
Inlägg #11: Postat: 2004-12-13 22:51:00
Sten Luthman
Du skriver i din kommentar -att nu skall jag betala...- att det är en retarderad instruktörs fel att din dotter kuggades. Hennes instruktör vad jag förstår är du själv. Jag gillar folk med självkritik, att kalla sig själv retarderad förklarar dina vridna inlägg.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-10 15:18:00
Gordana
Borde ni inte komma på det här ställe med sakliga kommentarer och inte personangrep och skit typ svar 7,9, 10 och 11. Eller klarar ni inte bättre?
Laddar...