|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-13 00:24:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
Jo, jag såg det... "Sourze-clowner" som verkar framkallar kväljningar. Antingen hoppar man över oss, eller känner sig manad att skriva om oss i negativa ordalag. Men varför måste Jona Hex överhuvudtaget göra DET? Är inte det att slösa en massa energi på oss i onödan?!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-13 00:35:00
|
|
Patrik |
Har ni aldrig undrat över varför det bara är ni som skriver den här typen av artiklar?
Sedan tror jag att vi "män" allmänt har svårt för så pass självgoda personer som åtminstonde du, shima, verkar vara. Det kanske är en brist hos oss att vi inte uppskattar människor som säger att "jag är bäst och alla andra är dumma i huvudet" men det är nog tyvärr så vi killar funkar.
Jämställdhet är bra, men feminismen strävar efter något annat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-13 00:40:00
|
|
Jona Hex |
Shima och Sofia - clowner i feminismens namn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-13 00:44:00
|
|
KEJJ man |
Jag är varken feminist eller antifeminist. Jag kan se att det finns en övergripande manlig kultur som är negativ för både kvinnor och män. Jag går till 100 med på att det mesta våldet utförs av män, och att det för ofta drabbar kvinnor. Jag ser jämställdhet som den enda vägen, enligt min uppfattning kan det enbart generera bra saker.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-13 00:45:00
|
|
Sofia Hadjipetri |
"Hoppa över dem". Jo tack. Jag är kort, så det är säkert en baggis att hoppa över mig. Jag har blivit varnad för Sourze. Att det är mycket pajkastning i kommentarsfältet. Så det är bara att fortsätta skriva!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-13 00:45:00
|
|
KEJJ |
Men jag kan heller inte blunda för att det inom feminismen finns en avgrundsdjup ovilja att se egna fel och brister. Ofta använder man myter och så kallade "sanningar" för att sprida sitt evangelium. Och när det granskas i sömmarna saknar det inte sällan bäring.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-13 00:47:00
|
|
KEJJ |
Så om ni feminister vill ha ALLA på er sida om det nu är önskvärt så får ni faktiskt skärpa er. Det enda ni sysslar med nu är att devalvera feminismen kraftigt. DET har ni lyckats med.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-13 08:37:00
|
|
Elisabeth |
Svar 13, Applåder från Elisabeth
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-13 09:28:00
|
|
Marilyn |
svar 15. "som jag skriver i min artikel så får man inte låta enstaka personer representera hela feminismen." Men radikalfeminister får dra det hela manliga släktet över en kam? Tänk efter före, Shima.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-13 09:43:00
|
|
AC Collin |
Varför skrivs inga antifeministiska artiklar av kvinnor på Sourze? Därför att så fort en kvinna kritiserar feminister blir hon stämplad som svikare, nyttig idiot och just antifeminist, trots att hon kan ha samma strävan efter jämlikhet mellan könen, men inte ställer upp på argumentationen, provokationerna, generaliseringarna. Debatten är onyanserad, svart eller vitt. Jag ställer inte upp på det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-13 09:44:00
|
|
AC Collin - forts. |
Tycker inte heller att artiklar där man tillrättavisar andra skribenter med en klapp på huvudet leder någonstans, möjligen kafferep i kommentarfälten. Fokusera på sakfrågorna istället.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-13 11:23:00
|
|
Per J |
Jag vet inte hur länge du har besökt Sourze, Shima, men feministkritiska artiklar från kvinnor har definitivt skrivits. Malin Michea, Inger Olsson.. Andra kvinnor som vågar sticka ut näsan är Susanna Popova, Elise Claesson, Petra Östergren, m fl..
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-13 13:15:00
|
|
MickeR |
Och de kommentarer de damerna brukar få från sina medsystrar är inte sällan av slaget "nu är du väl glad när killarna gillar dig?" och liknande.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-13 13:17:00
|
|
Oscar |
Vadå sticka ut näsan? Inte på på sourze iaf, här blir man ju hyllad som en kung eller drottning om man sågar feminismen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-13 13:34:00
|
|
Biff |
Sofia och Shima, jag tror snarare att det är artiklar som falskeligen framför sina åsikter i feminismens namn som sågas på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-13 13:37:00
|
|
Biff |
Att sedan mer förnuftiga feminister ofta ser dessa ursinniga artiklar som "oskyldiga och rätt roliga skämt" hjälper ju knappast feminismens rykte.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-13 16:28:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Malin Michea skrev en artikel om att hon var rädd för Linda Skugge! Och det förstår jag, för Skugge vill säkert behandla alla med ett handikapp precis som hon vill behandla pensionärerna. Typ ättestupa läs: eutanasi
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-12-13 20:38:00
|
|
Blattekille |
Ni är min feministiska idoler, blattetjejer! Jag blir så glad när jag läser era kloka, smarta och välformulerade artiklar! :
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-12-14 16:01:00
|
|
Patrik |
"Jag vägrar gå med på jämställdhet på männens villkor, då blir jag lurad."
Däremot är jämställdhet på kvinnornas villkor bra? När jag pratar om jämställdhet så pratar jag om något som inte är på någon speciell grupps villkor.
Sen att jag tycker att tjejer som är tysta är tråkiga, vet jag inte vart det leder mig... Tjejer ska väl inte sitta tysta och söta? möjligtvis söta... men det föds man till...
|
| |