Att inte ta kvinnor på allvar

Inlägg #1: Postat: 2004-12-12 12:27:00
Stefan
Linnea, du gör ju exakt det du anklagar Ståhlis för att göra. Om inte män har rätt att kritisera uttalanden som kvinnor gör så är något riktigt sjukt. Då finns det verkligen skäl för att säga att vi är på väg mot ett matriarkat. Att de lyckats lura i folk att kritik som framförs av män aldrig är legitim bådar inte gott för framtiden. I religiöst styrda länder beskyller man kritiker för kätteri istället för att besvara kritiken. Är det dit vi är på väg?
Inlägg #2: Postat: 2004-12-12 13:59:00
Linnea
stefan, jag tror att det är dags för dig att öppna ögonen "Då finns det verkligen skäl för att säga att vi är på väg mot ett matriarkat"
vilken värld lever du i?
om du dessutom läst det michael skrivit tidigare, så skulle du märkt att hans kamouflerade antifeministiska åsikter lyser igenom även där.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-12 14:23:00
Stefan
Linnea: mina ögon är vidöppna men jag ser fortfarande inget skäl till varför halva befolkningen inte ska ha rätt att ge sin syn på saken när en kvinnlig feminist gjort ett uttalande. För mig är VAD som sägs viktigare än VEM som säger det.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-12 16:31:00
Daniel
Män har ju miljontals begränsningar på sig, och feminister uppfinner fler varje dag. Är det då fel att mena att kvinnor måste ta samma ansvar som män gör? Om de inte klara det så är har de själva, utan hjälp från någon, underordnat sig männen.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-12 17:11:00
Linnea
jag tror inte att du förstod poängen med mitt inlägg. jag menar att michael är tvetydig som försöker anamma feministiska teorier, men ändå faller in i den patriarkala strukturen.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-12 17:17:00
Michael Ståhlberg
Hur läser du egentligen? Kan du inte vara saklig? Var någonstans i texten står det att Skugge, Schyman och Winberg skall tiga? Och på vilket sätt kräver jag att kvinnor skall begränsa sig? Förklara!
Laddar...