Inlägg #1: Postat: 2004-12-12 11:51:00
|
Linnea Hård |
jag tycker att du har brutalfel, tyvärr. det viktiga i den feministiska debatten enligt mig är att kvinnor tillåts ta plats, och göra sig hörda. både linda, joanna och gudrun lyckas med detta oerhört bra, och därför ber du dem hålla tyst.
det handlar om mäns rädsla för politiskt okorrekta brudar, som faktiskt säger vad de tycker. ditt inlägg kan inte ses som feministiskt, eftersom det faller in i de patriarkala strukurerna, dvs man ber kvinna att begränsa sig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-12 13:55:00
|
Miguel |
Alla måste begränsa sig. Det ingår i det här med att ta ansvar.
Om feminister inte kan ta ansvar så bör de inte betros med någon makt.
En treåring begränsar sig inte särskilt utan springer runt och gurglar och viftar okontrollerat med armarna. Det kan väl ses som en form av frihet men vi ger inte heller en treåring något att säga till om. Är det den formen av frihet du är ute efter så be my guest.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-12 14:05:00
|
Peter Andersson |
Själv är jag bara så imponerad av Gudrun´s politiska ”affärside”: Att vända sig till den stora målgruppen kvinnor med erfarenhet av mer eller mindre halvkriminella alkoholister som vill ha uppassning av en kvinna dygnet runt och få dem att röst på en mer eller mindre halvkriminell skattesmitning m.m alkoholist som vill ha uppmärksamhet av ALLA dygnet runt! Det är faktiskt genialt! Knappast bra för jämnställdheten i det långa loppet. Men resultatmässigt lysande för Gudrun!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-12 15:02:00
|
Robert W |
Linnea: Rätt uppfattat; jag är nämligen inte heller feminist. Men precis som Miguel säger så handlar ansvar också om att begränsa sig och visa hänsyn. Att du tror att ansvar handlar om att "ta för sig" visar bara att du har en barnslig syn på makt och ansvar. Innan kvinnor fattat detta med ansvar så kan de aldrig få någon makt.
|
|