Inlägg #1: Postat: 2004-12-12 12:12:00
|
Din korkade Sourzehora! |
Politik är inte religion, Anna! Det ena tillhör verkligheten, det andra andligheten. Men jag begär inte att du ska förstå skillnaden!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-12 14:17:00
|
Jesus II |
Så länge religion och religiösa gör anspråk på makt och tolkningsföreträde inom politiken så ÄR religion politik. Så länge det finns religiösa som anser att andras frälsning är deras åliggande/plikt/rättighet med eller utan vapenmakt så är politiken tvungen att begränsa religionen. Men vi kan nog inte begära att du skall förstå likheten.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-12 14:57:00
|
Korkad nr 2? |
jesus II. Vem gör anspråk på makt och tolkningsföreträde i politiken? Menar du religiösa fundamentalister? Islamister? Och vad har övriga kristna med dessa att göra? Nåväl, jag begär ingenting av en peson med en så obegåvad kommentar, men så fick du ju också stöd av mentalfallet nr 1 på Sourze, Mustafa etc etc etc.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-14 01:53:00
|
Linda |
Jag såg ett debattprogram med Maud på tv idag, för henne verkar hela EU projektet vara religion. Det var som om man pejla in något frireligiöst på tvn.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-14 01:56:00
|
Linda |
Det känns som om våra politiker gör sig själva till Gudar när dom pratar om EUs möjligheter, begränsningar saknas helt i debatten, bara hur fantastiskt det är och dom ska befria världen från förtryck och sprida demokrati till alla jordens hörn.
|
|