Inlägg #1: Postat: 2004-12-12 22:12:00
|
Mysan! |
Men det är ju det somär så kul eller sjukt i det hrä samhället.Man kommer hem till gifta elelr sambo par där kvinnan gör allt i hemmet. Då viskar kvinnor na lite tyst till mig att de är pigor och hembiträden åt sina män.Jepp de har barn och hemmet är perfekt.Medans mannen mår som en prins.Måste jag ställa mig och föda barn samt lagamat och städa huset för att få en man?Jag vägrar men är inte feminist.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-12 23:17:00
|
Jona Hex |
Vad ska man säga när dom två
sourze-clownerna är dom första som
dyker upp ? Får nog återkomma vid
ett senare tillfälle.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-12 23:35:00
|
Mia Sjögren |
Fantastiskt bra artikel!! Åh, så befriande! 5 stjärnor.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-12 23:41:00
|
Lisa |
bra att du orkar! Sourze blir alltmer antifeministernas privata lilla site..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-12 23:54:00
|
Sofia Hadjipetri |
Bra text Shima! Det är brist på femistiska artiklar här på Sourze. Av någon märklig anledning är dessa alltid skrivna av tjejer. Dessutom får de ofta lågt betyg. De antifemistiska texterna däremot skrivs av killar och hyllas ordentligt. Har vi inte kommit längre än så?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-13 00:42:00
|
Peter |
Var det inte något Pucko som hette Rytel som skrev att hon aldrig skulle föda en vit mans barn? Det kanske var det som Ståhlberg syftade på. Linda Skugge har ju etablerat sig som en gödselspridare och har nog kvalificerat sig för epiteten. En anmälning är ite bevis på ett brott. Hur många fälldes? Hur gick det med dessa anmälningar?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-13 00:50:00
|
Johannes Jakobsson |
Bra skrivet! 5 stjärnor.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-13 01:08:00
|
Peter |
Ni söker inte lösa några problem. Ni söker konfrontation och blockerar möjligheterna till diskussion och samarbete med en arrogant, aggressiv attityd. Ni tar fram tvivelaktig statistik och presenterar inte siffrorna utan era slutsatser som om det var de som var fakta. Ni vill inte ha jämställdhet och makt över er egen situation, ni vill ha makt över vad vi alla tycker, tror och vill.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-13 01:13:00
|
Michael Ståhlberg |
Jag är en kille på 50 år som undrar vad som händer om jag tar p-piller?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-13 01:43:00
|
Jona Hex |
Det var inte mycket till debatt i clownflickans kommentarsfält. He he.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-13 01:47:00
|
Mustafa Fall |
Oj, vad hög jag blev på de nya pillren. En hög bög som gärna sög mannaglögg.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-13 02:15:00
|
Anders Klasson |
Centerpolitikern Göran Lindell säger sig vilja stoppa förövare som misshandlar kvinnor genom datachips under huden.Det kan låta sunt för den som inte har för vana att tänka efter.Givetvis kommer det inte sluta med att det bara blir kriminella - eller de som regimen utser som kriminella - som får datachips införda i kroppen.I framtiden kommer Europeiska Unionen verka för att samtliga av unionens medborgare får datachips införda under huden.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-13 02:25:00
|
Mustafin, ligger i skillsmässa med Mustafan |
Mustafan, du ska sluta trakassera tant Birgitta och andra skribenter. Kalla de inte könsord och annat dravel. Din kuk!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-13 02:32:00
|
Mustafin, snart frånskild |
Kom och ät din chips Mustafan, innan det kallnar!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-13 03:19:00
|
Jona Hex - Originalet |
Eftersom någon annan här har
använt mitt namn byter jag nu
namn tillfälligt. Jag heter nu
Johnny Reb.Gud bevare den
Konfederala ideologin,
död åt Unionen.Såväl EU som USA.
Snart ska alla medborgare i dessa
Federala Unioner få Datachips under
Huden.Enklare vore väl att skicka
hem alla kriminella immigranter,då
slipper vi sånt här med Datachips.
Inte ens Sovjet hade sånt här.
"God Bless Confederacy"
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-13 04:42:00
|
Michael Ståhlberg |
Citat ur DN.s serie om kvinnovåld mot män: "Tystnaden kring det kvinnliga våldet skadar en verklig jämlikhet mellan könen, menar socialantropologen och feministen Petra Östergren."
"Att kvinnor misshandlar män i hemmet är en förbjuden tanke bland politiker och forskare. När studenterna Heidi Wasén och Camilla Palmberg ville fördjupa sig i ämnet möttes de av motstånd, oförståelse och tystnad."
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-13 07:46:00
|
Anna Nilsson |
Bra skrivet! Nu var det rätt längesen jag hängde på Sourze sist men det verkar ha blivit ett riktigt kackelforum. Synd. Fast kul att det debatteras så mycket feminism.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-12-13 08:07:00
|
MickeR |
Var i hela friden har du fått det ifrån att kvinnor är utsatta för våld tre gånger så ofta som män? Det är en helt osannolik lögn som man bara kan häpna åt. Läs på på www.bra.se och återkom sen med riktiga fakta istället för sådana som du hittar på hemma på kammaren! Och ge fan i att kritisera andra läs: Ståhlberg för att inte ha underbyggda argument när du själv ljuger friskt.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-12-13 08:31:00
|
nickel |
Haha!!! Underbart att du kan gå med på att män kan vara GANSKA fina och bra människor. *fniss*
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-12-13 08:58:00
|
Nartin |
snömos. Den här artikeln har jag läst hundra gånger och den tillför ingentingnytt. Samma vaga hänvisninger till "hårda fakta" om kvinnomisshandel, blandat med lösa antaganden åt andra hållet. Öppna ögonen om du påstår dig vara en feminist för rättvisa, inte bara en som sitter och tjurar och säger "män är överodrdnade kvinnor - fy på er". Det är en ganska antikonstruktiv hållning som bara leder till att Schyman får mer pengar att skattefuska med.
|
|