Inlägg #1: Postat: 2004-12-11 15:22:00
|
Michael Ståhlberg |
Din kritik också berättigad, men det gör inte min mindre så. Feminister talar gärna om dolda maktstrukturer, och det jag tar upp i min text är just sådana. Det är viktigt att medvetandegöra sådana precis som att en neurotiker i terapi blir medveten om varför han/hon reagerar på ett irrationellt sätt i en viss situation.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-11 20:15:00
|
Linda en gång till |
Nej jag vill inte förringa din åsikt Michael ,för kvinnor har faktiskt svårt "att bli tagna på allvar". Jag har sett det många gånger, hört det. Det är kanske dags för ett forum för kvinnor, ett parti? Och jag vänder mig till alla men männen främst med min fråga: Hur göra för att bli tagen på allvar?. På vilket sätt ska jag drämma näven i bordet och kräva ändring utan att bli kallad"Hysterika?" Jag undrar, eftersom jag inte är tankeläsare.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-11 23:43:00
|
Michael Ståhlberg |
Varför har någon kallat dig "hysterika"? I vilket sammanhang? Privat eller i en öppen debatt?
Man kan inte haka upp sig på vad enskilda argumentfattiga tycker utan man måste se till situationen i stort. Och jag tycker snarare att tokfeminister stryks medhårs än tvärtom. Joanna Rytel fick pris av Aftonbladet för sin hatartikel mot vita män "Jag skulle aldrig föda en vit man".
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-12 18:16:00
|
MickeR |
Joanna Rytel är en rasist av stora mått. Hon hatar vita män trots att hon själv är vit Jacke Arklöv, någon? och hon får fritt spelrum för sina grovt rasistiska idéer. Det är helt sjukt att hon överhuvudtaget får utrymme i media.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-13 10:57:00
|
Numb |
Men du hakar ju upp dig på sexistiska skämt Michael. Det är bara ett utslag av hur samhället ser ut. Män värderas alltid högre, deras kompetens värderas högre, de blir mer tagna på allvar. Till de bevisar att de inte ska bli det. Med kvinnor är det precis tvärtom.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-14 17:25:00
|
Linda |
Jag tog ordet "hysterika" för att måhända ge en generell bild av problematiken. Jag vill ändå ha ett relevant svar på min fråga. Hur ska man göra för att bli tagen på allvar av männen. Ni män sitter ju inne med informationen så .Det skulle vara kul att veta vad ni tänker på. Personligen har jag tjänat mest på att vara mig själv, utan förbehåll. Det är svårt men bäst i längden.
|
|