Glöm körkort - bilskolemaffian sätter stopp

Inlägg #1: Postat: 2004-12-10 17:59:00
Henrik H
Vi satte oss därefter i bilen och han frågade vad jag hade för intressen. Jag uppgav mitt pianospelande och han flinade till och sa "jaså, du ska bli en såndär Robert Wells", sedan var det bokstavligen kört. Han bromsade mig vid varenda jävla övergångsställe och sa att jag höll på att köra över folk, när jag inte ens var i närheten. Sedan började han föra statistik på alla så kallade fel jag gjorde, genom att hela tiden säga "jaha, nu lägger vi på en femhundring till böterna" osv...
Inlägg #2: Postat: 2004-12-10 18:05:00
Henrik H
Slutbetyget blev att jag skulle ta minst tjugo lektioner med skolan och därefter skulle de göra en ny bedömning. Den här upplysningen kostade oss trehundra kronor. Jag var så jävla förbannad när jag gick därifrån efter alla hans oförskämdheter. Han kommenterade överhuvudtaget inte något av det positiva, t ex att jag kunde köra bil. Har sedan dess värjt mig mot allt vad körskolor heter. Allt handlar om kunna linda din körskolärare runt ditt lillfinger..
Inlägg #3: Postat: 2004-12-10 19:43:00
ll
Jag tror tyvärr inte att du hade "otur". När jag gick på körskola var det precis så. Det var bara att bita ihop och spela spelet. Annars flyger ju tusenlapparna iväg ännu mer. Just det där hur dom bromsar kommer jag ihåg som mycket störande. Rent trafikfarligt.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-10 19:47:00
ll
Rådet att ge till alla som ska ta körkort är att överdriva alla avstånd. Alltid sakta in 20 meter framför övergångsställe och lämna företräde samt stanna för att släppa över minst 5 meter ifrån övergångsställe vilket faktiskt är ganska bra att lära sig göra egentligen - då känner fotgängaren sig trygg
Inlägg #5: Postat: 2004-12-10 19:50:00
ll
En mer "erfaren" bilskolelärare kanske hade varit lite smartare. Invaggat dig i tron att du som kör så bra behöver inte många lektioner. Den unga oerfarna killen förlorade en kund på att göra ner dig.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-11 00:02:00
Henrik H
Det är otroligt att man ska behöva spela ett psykologiskt spel för att få en sådan grundläggande sak som körkort.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-11 12:30:00
Sissi
Jag och mina vänninor har gått med på attt ha sex med bilskolelärarna för att så snabbt och billigt få "lappen". För många har det varit ett krav för att överhuvudtaget bli godkänd!
Laddar...