Inlägg #1: Postat: 2004-12-10 16:10:00
|
Mattias A |
Jag håller med. Den texten hade mått väldigt bra av om Alf hade räknat till 10 och sovit på forumleringen en natt först... Det är också svårt, Alf, att välja sida när man får höra en hörsögen utifrån en subjektiv vinkling. Du har säkert rätt - men hela argumentet faller på din otålighet.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-10 17:09:00
|
Alf Carlsson |
Det HAR legat till sig och det finns absolut ingen anledning att befria texten från den högst berättigade aggressiviteten. Jag får be läsarna att själv gallra bort det känsloläge ni inte reder ut och försöka sätta er in i frågan utifrån era egna förutsättningar. Det finns nästan ingen bland ungarnas kompisar som inte varit utsatt för bilmaffians maktfullkomlighet...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-10 17:22:00
|
Tobey |
Jag håller med. Det är mycket lättare att få körkort om man gått i körskolan. Jag skulle inte gå i körskola före om jag vetat vad man fått lära sig. Man får ta en massa körlektioner i onödan extra så bilskolorna ska tjäna en massa pengar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-10 19:29:00
|
ll |
Jo, precis så går det till. Jag provade själv som privatist en gång men blev kuggad. Att inspektören bestämt sig för att kugga redan innan kändes självklart. Det värsta var med vilken aggresivitet och överlägsenhet beskedet lämnades samt avskanaden av riktig förklaring. Beskedet mellan raderna var: -Med bilskolan får du lappen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-11 12:02:00
|
Ville |
Som privatist både teori och praktikhar jag motsatt erfarenhet. Jag klarade uppkörningen utan anmärkning vid första försöket. Instruktörens attityd var avslappnad, lugnande och positivt inställd. men det finns skräckexempel. Det vet jag av andra. Däremot var teoriproven rena gissningsfällorna. Jag fick skriva om tre ggr, men jag vet dom som skrev om för både sjätte och nionde ggn. Tre omskrivningar betraktades som normalt, sa instruktörerna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-11 12:03:00
|
Ville |
Det bevisar ju att det inte är folks kunskap, erfarenhet eller omöme det är fel på, utan på hur man ställer frågorna och om vad.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-10 15:26:00
|
Gordana |
Håller inte med dig Nadia att Alf framstår som "rabiat eller hotad", utan bara med all rätt förbannad föräldrar. Och att man är förälder behöver inte samtidigt betyda att man är helt befriad från varje objektivitet.
|
|