Död åt demokratin

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-12-12 09:56:00
Peter
De araber jag träffar på jobbet är minst lika duktiga och vettiga som mina svenska kolleger. Däremot så är de mest komiskt, korkade aggressiva attityder som jag mött på stan mestadels från unga arabiska män. Det finns nog en hel del att göra för deras familjer att förbereda dem för att leva i ett jämlikt, demokratiskt samhälle.
Inlägg #22: Postat: 2004-12-12 09:57:00
Peter
Deras systrar torde nog alltmer kräva sin rätt, även inom resp familj. De kommer att stöta på oerhörda svårigheter och då vore det ju ett otroligt mesigt svek av det svenska samhället att inte stå upp för våra värderingar och hjälpa dessa kvinnor på alla sätt.
Inlägg #23: Postat: 2004-12-12 10:06:00
Peter
Nej, förresten komiskt, korkade, aggressiva attityder har jag träffat på i alla miljöer. Däremot, så tror jag att de arabiska kvinnornas krav på jämställdhet kommer att bidra starkt till att även dessa grupper finner en positiv plats i vårt samhälle. Det hade nog gått hur smidigt som helst om inte korkade sossar hade tagit ifrån invandrarna möjligheterna och rätten att klara sig själva, i större utsträckning, i denna process.
Inlägg #24: Postat: 2004-12-12 12:49:00
PH
Hankins, du säger att den som har mer pengar kan påverka folk mera. Läs vad Peter sade om detta i Svar 8. Visst är det så att folk som kommer från familjer som har en del pengar ofta får en bra utbildning, men detta hindrar väl knappast arbetarklass folk från att utbilda sig ochså?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...