Vårdcentraler - vinterns maffia

Den här tråden diskuterar artikeln Vårdcentraler - vinterns maffia.
Inlägg #1: Postat: 2004-12-10 14:16:00
Sandra Gustafsson
Bra text! Men penicillin var väl onödigt? Det förkortar bara sjukdomstillståndet, det är bättre att låta kroppen läka sig själv - det som inte dödar härdar :
Inlägg #2: Postat: 2004-12-10 14:49:00
sten
Förkylningar behöver sin tid, läkarbesök vanligtvis onödigt om man inte har 41 i feber. Sen är det en annan sak att vårdcentralers hinder för att komma dit kan dra till sig onödig sjukvård
Inlägg #3: Postat: 2004-12-10 14:51:00
sten
I DN:s artikelserie om sjukskrivningarna relateras en vårdsamntal där läkarna tog alla samtal och erbjöd vård, operation etc omedelbart"Inte var det så bråttom inte, jag återkommer". När läkare och vård blev tillgängliga minskade efterrfrågan och köerna upphörde
Inlägg #4: Postat: 2004-12-11 11:18:00
Kalle
Klockren och träffande text!
Mycket välskriven också.

Jag känner verkligen igen mig i texten. Även jag har blivit nekad läkartid pga en felaktig diagnos per telefon. Vad tänker dessa människor egentligen?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-13 07:08:00
honkan
Problemet är just detta som du beskriver!! Unga röststarka med petitesser till sjukdomar tar upp tid för de som behöver den bättre. En förkylning går över med egenvård! Folk som behöver tid bättre står alltså tillbaka, är det vad du förespråkar?
Laddar...