Därför lämnar jag Vänsterpartiet

Inlägg #1: Postat: 2004-12-09 09:37:00
Alf Carlsson
Kära Linda! Det är egenskapen "arbetslös" och inte egenskapen "kvinna" som ger dig din uppgivenhet. Gudrun Schyman skiter fullständigt i om du är arbetslös, bara alla arbetslösa kvinnor och män har ett jämställt helvete.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-09 09:48:00
Alf Carlsson
Gudrun Schyman tillhör den ekonomiskt oberoende och salongsberusade medleklassen som formulerar sina politska manifest i hummersås. Du finns överhuvudtaget inte med i hennes ambitioner som någonting annat än en röst som säkrar en eventuell riksdagsplats.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-09 10:05:00
Linda i Trelleborg
Kära Alf! Du verkar vara lika arg på politiker/politik som jag. När vi sedan har skrivit av oss och skällt klart, vad gör vi sedan? Hur vet man att arbetslösheten är "jämställd"? Politikerna har ju tyvärr bevisat att de "skiter" i sina manliga väljare också. Jag håller med dig på punkten: Makten TAS där makten GES. Vi är nog grundlurade allesammans. Jag får fortsätta mitt letande. tack för svar, God Jul annars!
Inlägg #4: Postat: 2004-12-09 10:40:00
Alf Carlsson
Vad vi gör sedan?? Det vill du inte veta. Just nu känns det angeläget att få slut på fixeringen kring Gudrun Schyman, därför ägnar jag lite Sourzekraft på att bearbeta henne med mitt verbala bollträ, kota för kota från nacken ner till svansen. Hon ska lämna sitt riksdagsmandat eller brinna i helvetet. När hon har gjort det kan hon få gala bäst fan hon vill. Vi behöver en demokratirörelse och inte en feministrörelse. God Jul.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-09 10:44:00
Daniel
Är inte arbetslösheten större bland män än kvinnor? Vilket parti tar isf hand om dessa?
Inlägg #6: Postat: 2004-12-09 11:00:00
Alf Carlsson
...det är väl inget att bry sig om. Det här handlar om att ge Gudrun Schyman rodret i ett nytt parti, en ny fokus, ett nytt pyramidspel. Komma dragandes "männens arbetslöshet". En KVINNLIG lokförare på SL i Stockholm med EN fordonsutbildning tjänar efter 3 år 3000:- mer än mig som varit på SJAB i 24 år och har utbildning på 35 fordon. Petitteser...super trooper på Gudrun. That´s it.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-09 11:06:00
Alf Carlsson
Ändå lyckas Aftonbladet att presentera en statistik där lokförarpersonal, SOM HAR EN FAST BEFODRINGSGÅNG, har högre lön bland männen. Orsaken är att de flesta kvinnorna är yngre i tjänst inom SJAB, men AB skriver om det som "lönediskriminering". JAG berättar om det för AB, men min sanning passar inte in, d v s lönerna skiljer mellan bolagen och det finns ingen annan diskriminering eftersom lönestegsen ligger fast.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-09 11:10:00
Alf Carlsson
Det som har hänt är att det socialdemokratiska fascistpartiets fackliga organisation har frångått principen om "lika lön för lika arbeta" och det är t o m så att längre i tjänst och högre kvalifikationer ger LÄGRE lön, d v s den kvinnliga och manlige lokföraren på CiP i Stockholm har HÖGRE lön än den betydligt längre anställde och mer kvalificerade SJAB-lokföraren.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-09 11:31:00
urok
Alf har, sina hang-ups till trots, en poäng. Statistiken ljuger eftersom det finns parametrar som inte syns. Och det kan man tycka även som socialdemokrat.
Inlägg #10: Postat: 2004-12-09 11:54:00
Alf Carlsson
1:a prioritet är alltid att helt utrota det socialdemokratiska fascistpartiet och deras ideologiska konkurs och maktfullkomlighet. Gudrun är lite grand sidan om, ett slags hobbyprojekt. för att kunna börja lyfta fram den seriösa debatten. Det var länge sen som social-fascisterna var -demokrater, mycket länge sen. Men vi får ta det på annan plats.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-09 12:04:00
Nartin
heja Alf! Du är bra på att klä av lönediskrimineringsillusionen!
Inlägg #12: Postat: 2004-12-09 17:07:00
Linda i Trelleborg
Gudrun föder tydligen mycket ilska. Har man något att invända mot hennes handlande kan man maila till henne på riksdagen.se. Har någon hört talas om individuell lönesättning? Detta praktiseras på de flesta arbetsplatser idag, med fackets goda minne. Vilka är facket? Jo, medlemmarna som ger bort detta viktiga mandat till de förtroendevalda med meningen "man kan ändå inte göra något". facken har ju gjort "strålande" insatser på nittiotalet. Sagt med stor ironi, så det inte missuppfattas.
Inlägg #13: Postat: 2004-12-10 07:15:00
Alf Carlsson
12>Jag tror lite grand av problemet är massmedias roll. Vi har fått en massmedial världsbild, något som framkallas som allmänna sanningar men som inte har ett dugg med de flestats verklighet att göra. Gudrun har ingen som helst betydelse för någon i den verkliga verkligheten. Däremot så kan hon supa, åka på behandlingshem, skattefuska, göra avbön, åka ur V:s ledningsgrupp, återkomma som feminist etc. etc.
Inlägg #14: Postat: 2004-12-10 07:19:00
Alf Carlsson
Hennes insatser har ingen som helst POLITISK betydelse, däremot älskar hon att finnas i centrum. Det som gör mig förbannad är det helt orimligt stora utrymme som tanten får och skaffar sig i massmedia. Gudrun Schyman "kommer ut" efterhand som hennes stjärna dalar - hade hon inte blivit slagen också? Hennes hybris äter utrymme.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-10 07:30:00
Alf Carlsson
Journalister anklagas generellt för att hysa kommunistsympatier, jag påstår att problemet är dokhussåpeinriktningen. Man trycker inte till, utan vill ha sin lilla råtta att skriva om i morgon också och det är det Gudrun är, en råtta som lyckas få folk att undra vad hon ska ställa till med imorgon. Kändisråttorna har blivit en egen familj, Gudrun finns på gycklarnas marknad. Politiken har bara blivit hennes verktyg.
Inlägg #16: Postat: 2004-12-10 09:35:00
Alf Carlsson
Så länge Gudrun INTE betalar denna skuld, så finns det anledning att skriva om gåsen och det är DET som är Gudruns huvudnummer...egentligen skulle hon startat Narcissistpartiet istället för Feministpartiet, det hade stämt bättre med hennes person och ambitioner: Länk: svd.se
Inlägg #17: Postat: 2004-12-10 14:30:00
pUs
Sjukt, jag håller med om nästan allt Alf skriver här.
Inlägg #18: Postat: 2004-12-11 13:22:00
Linda i trelleborg
Kan delvis instämma med A.C;s inlägg i denna debatt. Att ge en bit av lillfingret för att upptäcka att man har blivit av med hela armen måste kännas hårt för folket. Så känns det för mig i alla fall men jag ger mig själv makten att ifrågasätta politikers beteende genom mitt skrivande, ibland får jag svar och ibland inte. de gånger jag inte får svar kanske skruven tog? Vem vet. Det är inte nyttigt att stanna i maktens boning för länge, sånt har vi sett nu och förr med för den delen.
Inlägg #19: Postat: 2004-12-16 00:32:00
Asif
Svar 4:
Vill skribenten inte lämna tillbaka posten i riksdagen till vänsterpartiet, börde hon i alla fall "lämna tillbaka" e-posten;

vansterpartietriksdagen.se

eller byta den till:

wonderwomanriksdagen.se
Laddar...