Till alla hycklarsvin

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-12-09 19:09:00
KEJJ
Det enda jag menar är att det inom islam finns antidemokratiska och människofientliga drag som jag som demokrat och humanist inte kan acceptera. Dessa ideologier verkar dessutom vara överrepresenterade bland muslimer. Och att förneka detta faktum ta bara en titt på vilka länder som är diktaturer, använder tortyr, medeltida dödsstraff, kvinnoförtryck är att begå en stor blunder. Eller också är man bara så färgad av PK-stämningen i sverige att man inte vågar erkänna verkligheten.
Inlägg #22: Postat: 2004-12-09 19:10:00
KEJJ
Klart slut, over and out!
Inlägg #23: Postat: 2004-12-09 21:37:00
Anders Klasson
I såfall KEJJ är det FEL att bara
flytta ifrån ett Bostadsområde bara
för att det dyker upp Araber där
och sen Fortsätta Rösta på dom
politiker i Riksdagen som släppt in
dom i Sverige, för då vältrar man
över problemet på andra Svenskar
som inte heller vill bo granne med
Araber,och det är fler än vad du någonsin kan ana.Antingen Röstskolkar man då i protest eller röstar på nåt parti utanför Riksdagen,helst något som lovar åtgärda problemet.
Inlägg #24: Postat: 2004-12-10 09:18:00
Stefan_B
mikebike: Måste jag ställa det lediga rummet i min lägenhet till förfogande för hemlösa bara för att jag anser att hemlöshet är fel och bör motverkas, för annars är jag en hycklare?
Inlägg #25: Postat: 2004-12-10 11:46:00
mikebike
KEJJ, du vill inte se va? du är nog en av de där som tillhör kategorin största hycklarna. jag har läst dina inlägg och jag läser mellan raderna också. du vill inte bo bland araber. du tror på ett rättvist samhälle, jämställdhet och solidaritet. det har du sagt flera gånger. du låter alltså ALLA araber gå under din definition eftersom du inte vill ha med dem att göra eftersom det finns våldsideologier inom islam. ok. det är inget hyckleri.
Inlägg #26: Postat: 2004-12-10 11:46:00
mikebike
MEN just det faktum att du hävdar att du tror på ett rättvist samhälle är hyckleri. fattar du inte det själv?
Inlägg #27: Postat: 2004-12-10 11:52:00
mikebike
jag själv håller med dig. jag får dåliga vibbar av grupperade muslimer. jag har bott i ett område där det bodde övervägande muslimska araber. jag kände deras svenskhar. deras förakt. generellt har jag en negativ inställning till muslimer från arabvärlden. just nu har tre iranier flyttat in granne med mig. jag tyckte det kändes brunt först. men de är helt reko. alltså. jag hycklar. för jag tror på rättvisa och jämställdhet jag med. men jag bryter mot de värderingarna hela tiden. det gör alla.
Inlägg #28: Postat: 2004-12-10 11:58:00
mikebike
jona hex och anders! jag vill helst inte ha er i mitt kommentarsfält. ni känns obehagliga.
Inlägg #29: Postat: 2004-12-10 12:02:00
mikebike
Stefan_B. nä varför måste du det? men om du tycker hemlöshet är fel och bör motverkas. om det är en stark aktiv åsikt. då bör du göra nåt för att arbeta mot det. annars är det väl hyckleri?
Inlägg #30: Postat: 2004-12-10 21:42:00
Anders Klasson
Nåväl mikebike,jag kanske känns
obehaglig för dig för att jag säger
den sanning alla måste få höra,
nämligen att använder man inte
Röstsedeln i Riksdagsvalen för
att göra något åt dom arab -
eller invandringsproblem man
diskuterar så är ju sådana
diskussioner fullständigt meningslösa,det är vad jag vill ha
sagt och det står jag för.
Inlägg #31: Postat: 2004-12-11 00:18:00
KEJJ
Jag hade tänkt sluta med mitt senaste inlägg, men jag måste nog svara ändå eftersom du kallar mig den största hycklaren av alla hehehe. Återigen kan jag inte se det hyckleri då påstår att jag står för. Jag drar INTE alla araber över en kamm vilket du påstår att jag gör. Däremot vill jag inte bo bland för många araber eftersom jag främst är RÄDD för det! Och det är fasiken inget hyckleri!
Inlägg #32: Postat: 2004-12-11 00:20:00
KEJJ forts.
Dessutom tycker jag inte att de "vanliga" araber, som ändå existerar, tillräckligt tydligt tar avstånd från de antidemokratiska krafter som finns inom just islam. När såg/hörde du någon muslim protestera mot terrorism, kvinnoförtryck, rasism, diktatur, osv. senast? När såg du ett demonstrationståg med muslimer som protesterade mot muslimers våld mot etniska svenskar på samma sätt du ser svenskar protestera mot rasistiskt våld mot invandrare? Nä just det ja...det har aldrig hänt!
Inlägg #33: Postat: 2004-12-11 00:23:00
KEJJ forts.
Och det är just detta jag menar. Jag är inte rasist och jag är ytterst medveten om att det finns många verkligt sunda och underbara muslimer känner ett par. Men jag vill inte bo i ett arabdominerat område eftersom jag är rädd för de antidemokratiska och svenskrasistiska egentligen västhat kulturer som jag anser florerar i dessa områden. Och det har inget med hyckleri att göra. Amen!
Inlägg #34: Postat: 2004-12-11 13:20:00
Stefan_B
svar 29: Varför? Jag ser inget problem i att jag är för att man hjälper hemlösa, utan att jag själv är engagerad. Jag kan ha andra ambitioner med mitt liv och min tid. Om jag skulle påstå att jag är för hjälp till hemlösa, men samtidigt i handling motarbetar detta, då vore jag en hycklare, men inte förr. Att inte engagera sig är inte att motarbeta, och därmed inte hyckleri.
Inlägg #35: Postat: 2004-12-11 14:48:00
mikebike
OK KEJJ vi droppar den tråden va? Jag skrev inte artikeln för att döma ut dig specifikt på den punkten. att jag argumenterar med dig var bara för att få dig att fatta min poäng. Jag är helt övertygad om att du inte är fri från hyckleri. är du isåfall den enda människan? är du jesus? fatta min poäng istället. om inte, det spelar inte så stor roll för mig. tyck vad du vill. skit i vad jag kallar dig. skit i allt;
Inlägg #36: Postat: 2004-12-11 14:55:00
mikebike
Stefan_B. Jag ser inte heller något problem i att man hjälper hemlösa. var skulle min vinning ligga i det. då är man ju djävulen om man är emot det. visst du har en åsikt, en sån där riktigt lam jävla åsikt om att det är fel att människor bor på gatan. men det betyder ju inte tillräcligt mycket för dig för att du ska engagera dig mot det. med andra ord kan låta hårt så skiter du lite i hemlösheten. då är du ingen hycklare.
Inlägg #37: Postat: 2004-12-11 14:57:00
mikebike forts
för att förtydliga lite. hade du däremot påstått att du är engagerad i frågor för de hemlösa utan att göra ett skit. då hade du varit ett hycklarsvin. det är du nog någonstans i någon fråga. det är jag med, det är vi alla. försök att läsa artikeln igen med en något mer avspänt kritikeröga. snart ser du att den inte är skriven i blod.
Inlägg #38: Postat: 2004-12-11 21:49:00
KEJJ svar 35
Du argumenterade med mig för att jag skulle fatta din poäng. Självklart fattade jag din poäng. Själv argumenterade jag med dig för att du skulle bli lite arg. Lyckades inte så bra hehehe För övrigt är jag naturligtvis en lika stor hycklare som du. God Jul!
Inlägg #39: Postat: 2004-12-11 23:33:00
mikebike
hehehe... god jul du med;
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...